Ny hamster

0kommentarer

Igår var jag ytterst busig. Vi var iväg till Ystad eftersom att mamma skulle till vårdcentralen. I samma veva ville jag in i en djuraffär för att se om det fanns något kul till Krut. Så sagt och gjort så åkte vi dit. Det fanns förvisso mycket kul att titta på i djuraffären. Som det alltid är i djuraffärer. (De enda två affärstyperna som jag verkligen gillar är djuraffärer och byggvaruhus). Djurhållningen i djuraffären var i alla fall ganska dålig. De hade fåglar och smådjur ihop. Någon fågel satt ensam, andra såg nästan sjuka ut.

Kanin, marsvin, marsvin i burar försig. Marsvin är flockdjur och det är mot lagen att hålla dem ensamma. Och så guldhamstrar. Två satt ihop - guldhamstrar dödar varandra om de bor ihop. Bad om att få titta på dem och deras hus lyftes bort. Två trötta små ansikten tittar fram. En mörk viltfärgad (nf umb) och en vit/brun fläckig. Tog inte lång tid förrän både jag och mamma blev kär i en av dem, den fläckiga. Och sagt och gjort så köptes den. Nu funderar jag på namn. Antingen ska hon heta Garnet eller Hilma.

Djuraffärsmänniskan påstod att hon var 6 veckor gammal - och jag tror på det lika mycket som jag tror på tomten. Hon är nämligen nästan dubbelt så stor som min 8månaders hane Krut. Nu när hon vaknar ska jag försöka ta upp henne och kolla vad hon egentligen har för färg. Hon har fått flytta in i buren som jag för 11år sedan köpte åt min första guldhamster Cirkus. Lite nostalgia trip back. Dessutom. Är hon antingen bara fet, eller så är hon dräktig också.

image24

Kommentera

Publiceras ej