Underlig dröm

0kommentarer

Drömde att jag satt i en datasal. Där satt en grupp andra människor. Och sen kom djävulen in. Några gick därifrån. Jag stannade kvar med övriga. Han pladdrade om något som han ville ha gjort på datorn. Sen började han förhöra oss på diverse olika svåra ord. "Hur stavar man till rektor på engelska?" och sådana saker. För att besservissra sig. Sen var det som om drömmen flyttade sig till en utflykt eller fest eller något. Mamma och jag diskuterade om bilen och hur den såg ut nu. Sen var det tillbaka till datasalen eller i allafall den gruppen av människor, kanske några färre som var i ett större akvarium. Vi skulle förgöra en ond människa som skulle gå på en marsvinsägarträff. Så vi tog tag i en haj som var liten och knubbig och inte alls avlång och strömmlinje formad som hajar och övriga fiskar egentligen är. I alla fall sköts den hajen ut ur akvariumet i en båge som sen skulle träffa henne, den onda. Vi satt där och kontrollerade hajsens riktning och så. Så var det tillbaka på den där utflykten igen. Vi skulle också till den där marsvinsträffen. Sen var det två hundar med också dock inte mina.

Men sen vaknade jag.

Kommentera

Publiceras ej