Avtrubbad igen

0kommentarer

Jag har medvetet undvikt att skriva blogg på några dagar nu. Mest för att jag själv inte vet jag ska skriva, hur jag ska formulera det. Jag kan inte tänka och inte känna. Avtrubbad typ.

Har begravt näsan i arbete, photoshop arbeten. Jag blir inte bättre på det för jag gör samma saker hela tiden på samma sätt. Möjligen bättre på att göra sådana saker men inte bättre på att använda photoshop rent praktiskt.

Två gånger i rad, när vi i skolan ska ha redovisat samhällsarbetet, i mitt fall samearbete har jag varit "sjuk" och varit hemma och sovit. Första gången var jag verkligen dödstrött och orkade inte åka iväg till skolan. Idag var jag visserligen egentligen trött men jag kunde knappt sova även efter att jag blivit sjukanmäld lr så.

Igår googlade jag på min pappas namn och fick upp hans hemsida med kontaktinformation och hela kitet. Bilder och ja, rubbet. Det var väl den "chocken" som fick mig att stanna hemma idag. Samt att jag förgäves försökte komma på något att mejla till honom.

Nu har jag visserligen mailat, det blev världens dåligaste formulering, på världens dåligaste engelska och till synes världens känslokallaste sätt. Undrar om han svarar? Eller inte svarar? Det återstår ju att se.

Jag är avtrubbad som sagt.. Och nu ska jag nog klä på mig mera och gå ut med hundarna...

Kommentera

Publiceras ej