Avtrubbad

0kommentarer

Vet inte om jag skrivit om det förut men min mosters familj inkl. kusin har skaffat en hund. En 1årig blandrastik. Mormor hade pratat med min moster om hunden, hon hade beskrivit hunden som ful och för stor. "Utgå ifrån en tax, med lite längre ben och lurvig päls".

Sen väcktes jag jätte hastigt i morse vid kanske kvart i nio (gick och la mig vid 4-5 på morgonen). Mamma kom inrusande i rummet och sa att hon fått jobb i Malmö och att mormor skulle skjutsa (för ja, jag vägrar åka kommunalt till skolan andra får skjutsa). Mormor kom inte helt oväntat, och började prata om en massa. När vi var nästan framme vid skolan kom vi in på släkten. Jag berättade att jag skulle försöka hitta min pappa via min morfar. Mormor vet massor om det där fast är kanske inte lika insatt längre. Min moster är också insatt i det typ. Typ min morfar har kontakt med min pappa, eftersom varken mamma eller mormor pratar med morfar så fungerar min moster som kontaktperson (helt fel ord typ), hon är den enda som har kontakt med honom nämligen. Så hon vet väl endel. Men hur som helst så berättade min mormor att jag har minst ett halvsyskon i Australien. Det är något som jag inte har vetat om förut. Lite chockerande faktiskt. Det är därför jag är avtrubbad...


Hade mattelektion, läraren var i klassrummet, jag öppnade inte boken på hela lektionen. Precis som en vanlig mattelektion, kanske bara lite mindre försök till engagemang än vanligt. Sen var det lunch, någon äcklig röra så jag skippade det för att ta sallad. Inte kanske det godaste det heller. Under hela lunchen satt jag och adel typ 20 meter från en av de karlslokarna som jag har haft fyllesex med, det är fan pinsamt att ha honom springande runt på skolan, i alla fall för mig, flera i min klass känner dock honom så what ever. Sen var det föreläsning om Bolivia. Det var väl "kul" och lärorikt. Roligare än rektorns "Fattigdomens historia" och allt vad han nu kommer på att tråka ut oss med.

Just nu lyssnar jag på musik för typ första gången på en månad. Om man nu bortser från gårdagens youtube lyssnande/kollande. Min last fm lista har inte mottagit någon musik alls på en månad typ. Dessutom lyssnar jag på musiken från "Beddiz skitmusik" vilket omfattar emo-musik och andra liknande stilar. Det är inte likt mig alls. Idag ska jag nog försöka gå och lägga mig tidigt, skriver nationellaprovet i morgon från 9 till 13. Och sen ska adel ha redovisning för att hon åker till Ungern på onsdag.

Kommentera

Publiceras ej