Dagens dag

0kommentarer

I och med att jag just har skrivit om gårdagen får det här inlägget handla om idag, dvs dagens dag. Den verklige dagen idag, err. Väcktes första gången vid 8 på morgonen en timme senare än vanligt. Somnade om och väcktes igen 20 minuter senare. Åt frukost och åkte till skolan, kom förstås försent men the tentwoman såg inte ut att bry sig så mycket om det. Jag gick och satte mig vid en dator och ritade om en karta över Sápmi tog bort länder som inte är involverade i det här ämnet osv.

Sen blev det förmiddagsfika, vi tillbringade den tiden ute på uteplatsen i skolan. Jag lyckades bränna mig sjukligt mycket på fingrarna när mitt tevatten skvalpade över kanterna. Det ömmade länge. Sen gick vi tillbaka in och fortsatte med det vi höll på med. Jag renskrev (hahaha!) nästan hela mitt arbete samearbete. Sen slutade givetvis skrivaren att fungera, det är typiskt. Men sen kunde jag skriva ut mitt arbete i sista minuten. Sen var det lunch och ingen godmat. Åt kycklingsallad istället.

På textilen satt jag också och skrev på mitt samearbete. Blev helt klar och har allting utskrivet. Nu ska jag bara arbeta hemma med affishen där alla lappar (hahaha!) ska sitta. Fan vad dålig humor jag har idag.
Jag har lyckats bränna mig i solen. Det är typ första gången på flera år som det har skett. I och för sig kan det nog bero på att jag har suttit inomhus de senaste 2-3 somrarna. Och har vart vitare när skolan börjat än när jag gått på sommarlov.

Har även tagit tillfället i akt och skissat på brev till min morfar som jag inte har träffat på typ 14år. Känner jag min vanliga otur rätt så kommer jag skicka brevet och innan brevet har kommit fram får jag inbjudan till hans begravning eller något med posten. Jag har noll tur någonstans.

Kommentera

Publiceras ej