Duttig

2kommentarer

Idag har jag vart såå duktig. Kom hem kanske 15.20 satte mig direkt på brunnslocket och senare på gräsmattan och läste och skrev nästan hela mitt samearbete. I alla fall sociala frågor, lite om samer i media och lite om rennäringen. Nu saknas bara de två sakerna fast mer material. Dock ska det förmodligen samlas ihop till ett enda ... ehm... någonting och sättas ihop till en planch eller något. Men det får bli senare!

Efter skolan idag åkte jag och mamma först till en plantskola för att kolla på en gris, som inte fanns kvar. Jag förälskade mig lite i några växter där, deras damm med sköldpaddor samt några lusthus i metal som var skit koola (och dyra)! Sen åkte vi vidare till stället vi var på väg till först. En gårdsbutik som säljer världens underbaraste schampoo, mamma köpte balsam och någon hudkräm där också. Det schampoot är värt sin vikt i guld, det doftar ljuvligare än någonting annat på denna runda jord. Kom på försent att de hade tvål men det får vi ta någon annan gång. Fasttvål är det underbaraste som finns i tvålväg. Gillar inte alls flytande, det känns som om det sitter kvar på huden och går knappt och få bort det. Man upplever inte alls samma renhetskänsla med flytande som med fast i alla fall. Sen får andra säga vad de vill (zebran exempel).

Aja får skriva mer senare det är food tajm här nu...

2 kommentarer

Olivia

05 May 2008 21:27

Bra att du gjorde läxan!

Cazi

07 May 2008 11:26

De sitter massa bakterier på öh.. inteflytandetvål xD

Kommentera

Publiceras ej