Flugornas krig

1kommentarer

Emot mig har börjat. Jag hatar flugor, jag hatar flugor, jag hatar flugor! Bor granne med två stall och sammanlagt ca 13st hästar, 4-5 hundar, xx antal katter och en unge. I och för sig har jag egna djur, men hästarna väger upp mot det. Sedan de flyttade hit har antalet flugor ökat drastiskt. Och jag hatar flugor. Flugorna är överallt. När man äter flyger de runt tallriken man vifftar bort dem men så flyger de ett halvt varv för att sätta sig på tallriken igen. De satansdjuren borde avlivas, eller sövas för att sedan avlivas. Jag ångrar att jag någonsin har beharmat mig över en fluga!

Var ute på en långpromenad idag, tog en massa bilder som tyvärr är för mörka. Får ljusa ner dem när jag orkar och om jag vill. Det var lite lätt kul att vandra omkring i linne, kjol och svarta gummistövlar. Men jag mötte ingen så det spelar väl ingen roll. När jag kom tillbaka hade de grillat så det blev middag nästan omgående. Sen pysslade jag lite mer med mitt forum som jag ska dra igång igen till ett projekt som jag tänkt att starta på min hemsida. Lite kul sådär. Om forumet får några medlemmar och deltagare vill säga.

Sen startade jag msn och började blocka upp en massa folk som då och då hålls blockade för att de är jobbiga att ha att göra med på ett eller annat sätt. Ex. kontunerliga hälsningsfraser så som luder, gumman, älskling osv. Det är egentligen förhållandevis svårt att bli blockerad av mig eftersom att jag ofta har världens tålamod. Men vissa saker får mig att se rött, väldigt rött. Ex. när folk inte accepterar ett nej utan tjatar/försöker övertala vidare.

Sen kom jag på en halvrolig tanke fast det tyckte nog inte den jag chattade med var så rolig just då. Det var i alla fall om siamesiska tvillingar. Om hurvida det fanns några siamesiska tvillingar som sitter ihop i könsorganet. Fast jag övergav den tanken rätt snabbt och vände det till världens bästa deal typ. Om siameserna sitter ihop i sidan kan man ha sex med båda samtidigt och bara hoppa från kuk till kuk eller något. Det hade vart lite kul faktiskt.

Nu blev någon blockerad på msn, lite kul. Han har tjatat på mig i omgångar att jag ska lägga till honom på msn igen eftersom jag blockerade och tog bort honom för typ ett halvår sedan efter en kort konversation. Nyss kom han in på msn och var jätte negativ. Dissade allt vad bloggande har att göra för att det inte är intressant att läsa om andra människors liv. Men sen när måste en blogg handla om någons liv?! LOL. Denna blogg handlar visserligen till viss del om mitt liv, men inte allt. Min andra blogg handlar bara om webbläsarspel och liksom... Nej? Så jag drog exemplet... Om jag har en bok så betyder det inte att jag kommer att läsa boken. Jag kan göra vad jag vill med boken, så som att riva sönder den, elda upp den, rama in den och sätta på väggen eller vad som helst förutom att läsa den. Samma sak tycker jag det är med en blogg. Bara för att jag har en blogg betyder det inte att jag kommer skriva om mig själv i den. Jag kan skriva om hur man syr saker och ting, eller om tvspel eller om hur man gör saker och ting i photoshop eller så. Insane.

Aja... Jag måste köpa nya stickor, storlek 8. Min gick av när den låg i väskan, hemskt. Och på tal om stickning så har jag lärt mig att sticka baklänges. Alltså man stickar vanliga räta och sen utan att vända på stickorna så stickar man varvet tillbaka. Resultatet blir slätstickning och det är verkligen ashäftigt! Håller ju på att sticka ett linne nu, i tyvärr, rosa garn. Jag förälskade mig i det i affären men nu är det mest med avsmak. Liksom rosa! Jag och rosa?! Jag har endast ett rosa plagg sedan tidigare i min garderob och det är en lång t-shirt som mormor köpte till mig i julklapp för två år sedan eller något. Använde den inte första året alls. Men sen upptäckte jag att den hade ett koolt tryck så den fick användas förra sommaren först.

Idag är det skola, matte och svenska eller föreläsning. Matte. Pfft. Ser inte fram emot det. Det värsta med matten är att jag inte har någon som helst koll på vart i boken jag befinner mig. Sen vet jag inte vad jag har lärt mig. Eller vad jag måste lära mig tills jag slutar. Och slutar gör jag om en dryg månad. Undrar om jag måste göra ett nationellt prov i matte. Hoppas verkligen inte, inte, inte det. Svenskan har jag mer pejl på. Behöver bara göra en recension på en 1900++ bok samt läsa en -1900 bok och göra en recension på den. Det är väl i och för sig ett litet problem i sig eftersom jag inte har hittat någon bok jag står ut med att läsa. Men jag får väl följa fimpens exempel om att bara läsa första sidorna i boken och ändå göra en recension på boken och typ hoppas på det bästa.

I morgon är det tisdag och då kommer jag ha engelska, svenska och sen tema hela eftermiddagen. Skit tråkigt. Jag vet inte vad jag ska göra. I engelska är det väl i och för sig bara en översättning på en text som jag behöver göra. Och kanske fler prov? Suck. På temat är det bara jobbigt. The tentwoman är som en hök på mig och jag hatar henne, tror jag... Hon är jobbig och alla ogillar henne i alla fall. Hon ogillar nog oss också, annars hade hon nog inte vart som hon är. Aja, jag måste vara klar med mitt same arbete som jag inte ens har börjat på antingen denna eller nästa vecka. Det suger. Jag har ingen aning om vad jag ska skriva eller berätta om eller.... Speciellt inte då en av lärarna för det här temat är expert på samerna, lite prestationsångest typ.

Stress nivån borde vara högre än vad den är. Men jag förtränger det helt och hållet. Jag suger på stressiga situationer eftersom jag inte släpper igenom stressen. I alla fall inte förrän det är försent då jag går in i väggen totalt. Psykisk huvudvärk är också något som drabbar mig kanske inte i samband med stress men ändå. Det är jobbigt. Det är ju inte bara att ta en ipren och lite vatten då det sitter på psyket inte i själva hjärnsubstansen.

Just nu borde jag sova men jag orkar inte. Eller jag är väl egentligen inte heller trött. Mest lite halvdeppig över typ allt. För jo, jag är misslyckad. Precis lika misslyckad som nazist svinen påstådde att jag skulle bli. Egentligen.... Fast nej. Jag vill gräva ner mig i en leråker för typ alltid. Det kanske är hormonerna som spökar igen.

1 kommentarer

Olivia

05 May 2008 09:49

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, du är inte misslyckad.

Kommentera

Publiceras ej