funderingar, idag + stress

3kommentarer

Vad är den kvinnliga varianten av att runka? Pulla föreslog nut men jag kan nog inte riktigt hålla med. För sen när kommer man av att pulla? Typ aldrig. Runkar man eller ja killar så kommer de ju. Så något ord eller slang för den aktiviteten borde det finnas, om det inte redan finns!?

Urin tycker jag ser ut som spadet till snabbnudlar, i alla fall ibland. Urin kan även lukta som skinka, det är lite läskigt faktiskt.

Idag har det inte hänt så mycket. Jag gick upp vid lunch satt vid datorn ett tag, ett längre tag och sen åkte jag och mamma till gröna ladan som är en loppis med en massa prylar från golv till tak i två våningar plus lite utanför. Jag hittade inte vad jag sökte för, däremot kom vi hem med en trång liten korg som en av katterna ska få.
Sen åkte vi hem och jag återvände till datorn för att sen gå ut i det varma soliga vädret - trodde jag. För när jag var på andra sidan hästhagen på andra sidan av en  stor stenjärsgård började jag få små droppar på mig. Alltså regn. Med dyr kamera i handen var det bara att klättra över stenröset, springa rakt igenom hagen och fram till mamma som inte lagt märke till regnet. Och sedan beordrat intagning av tvätten. Allt medan jag hade bailando låten på hjärnan. Sen stod jag i garaget när det regnade och sen gick jag in i mitt extra rum och hittade en bok som jag påbörjade för 1-2 år sedan. Fortsatte där jag slutade läsa senast och läste 1.5 kapitel.

Om en dryg månad slutar jag skolan och går på sommarlov. Till dess har jag massor att göra men ingen ork att göra det på.  Jag ska läsa en bok från innan sekelskiftet och skriva en ressension på den sen ska jag göra en ressension på en annan nyare bok. Ta reda på massor om samerna och redovisa det inför klassen näst nästa vecka. Skriva nationellt prov i svenska. Kanske även matte och engelska. Göra klart alla prov i engelska boken och göra en översättning på en text på engelska. I matte vet jag inte vad jag måste göra men vad det än är så är det säkert något som ja nästan hellre tar livet av mig än att göra. Jag är så värdelös. Jag orkar inte.

3 kommentarer

Olivia

04 May 2008 09:49

Du är inte värdelös!

Mattias

04 May 2008 16:36

Säg bara till om du vill ha hjälp med matten så fixar vi det, det är lugnt!

Henrik

17 May 2008 00:21

Jag började förövrigt läsa åt fel håll, men du ljög definitvt inte när du sa att det var mycket att läsa ;)

Tur att det är intressant det du skriver, här måste jag dock påstå att du har en del roliga/skumma funderingar dessutom hade jagh ingen som helst aning om att urin kan lukta skinka. det har jag aldrig tänkt på

Nu vet jag i och för sig att Samearbetet är klart annars har jag en same som du kunde pratat med för lite första hands info.

Jag kommer läsa mer och det kommer säkert kommenteras mer av mig.

Men jag skulle önska att du inte nedvärderar dig och säger att du är värdelös, det leder aldrig till något bra.

Jag vet inte var du är mentalt eftersom jag inte känner dig, men jag pratar med psykolog för min dåliga självkänsla. låt det inte gå så långt.

Kram eller något sånt

Kommentera

Publiceras ej