Hormoner + lite om valborg

0kommentarer

Mens nu igen. Mens har samma konsistens som näsblod, blodig och slemmig på samma gång.
Det är som om killar skulle ha näsblod ur kuken samtidigt som de blir sprkade i pungen - fast typ i en hel vecka. Den som tycker att mensisar är gnälliga kanske kan förstå varför. Lite omysigt om jag får lov att säga det själv.

Idag har jag gråtit till ett osorgligt program på tv med barn i "huvudrollen". Det var en dokumentär om två amerikanska skolor som låg i fattigare områden av USA och de startade ett program typ som gick ut på att lära/träna sina 5:e klassare till att tävlingsdansa. När väl tävlingen kom satt jag och grät i tv soffan. Jag verkar vara extra känslig nu...

Valborgsbilder kommer nog typ i morgon eller ännu senare när jag har orkat gå igenom dem och sånt. Mormor kom hit igår och hade med sig middag + efterrätt. Det var enkelt men gott, och efterrätten var beställd av mig och väldigt god den med. Hamstrarna fick ta del av efterrätten också och den var helt uppäten när jag kollade deras färskmatsfat (och mina hamstrar är typ nordeuropas mest kräsna hamnstrar). Jag har tre grannar, och utav de tre grannar var det två som hade egna valborgseldar. Hela grejen med valborgsfirande - tycker jag och mamma. Är att man samlas tillsammans och gör vad nu valborg går ut på.

Det blåste en massa där hemma. Och i och med att mumiemannen's bål var stort och först av de båda bålen så blåste all rök över hela landskapet. Ett tag vände blåsten åt vårt håll. Då trodde jag helt seriöst att det var dimma. Vi gick ut med hundarna lite snabbt och kom tillbaka väldigt frysande. Mormor orkade inte åka till någon eld och stå och frysa där så hon åkte hem. Jag och mamma åkte till en eld några kilometer bort. Där några ur min klass skulle spela folkmusik inför folket...

Kommentera

Publiceras ej