The summer of tears

0kommentarer

Denna sommaren kommer antagligen att bli fullspäckad av tårar. Eftersom jag förmodligen kommer att få kontakt med min morfar som jag inte har haft kontakt med på typ 12år. Dessutom om jag har tur kanske jag även får kontakt med min pappa. Som jag aldrig har haft kontakt med. Det verkar vara igång lite smått nu, eller i alla fall vara i startgroparna.

Lite läskigt med tanke på att mamma verkar ha fobi för allt sådant. En gång nämde jag att det hade vart koolt att åka och jobba på fårfarm i Australien eller på Nya zealand. Då fick hon en panikartad blick. Dessutom är jag upptäxt (utan min kännedom) med skyddad identitet. Varför har jag ingen som helst anledning om, faktiskt. Varför hade vi skyddad identitet? Och vad kommer hon göra om jag tar kontakt med honom? Många frågor, fast kanske framför allt till mamma.

Undrar hur mitt liv hade sett ut om jag växt upp med de båda? Eller om jag hade växt upp i Australien (hade jag lyckats uppnå den här åldern med alla djur som finns där?). Mycket skulle säkert varit helt annorlunda. Mycket enklare kanske. Eller ja förmodligen hade de väl det.

Jag önskar att jag hade kunnat prata mer med min mamma, men jag har ingen aning om hur hon skulle reagera på det, eller hur jag skulle formulera mig. Det har liksom aldrig riktigt gått att göra det. Inte om seriösa saker eller negativa saker. Undrar om andra mammor är på det sättet?! Jag undrar, liksom mormor, varför de bröt kontakten med henne och min morfar eller i alla fall försökte bryta den. Med morfar lyckades det ju men inte med mormor. Vilket kanske är tur. Min moster ska tydligen förvara brev från min pappa, brev som förmodligen kommer leda till "The Summer of tears"...


Funderar på om man skulle dra igång en ifokus site för oss/andra som också söker sina rötter så att säga. Det lär ju vara en liten del av sveriges befolkning i alla fall. Om det nu inte redan finns en sådan sida på ifokus vill säga...

Kommentera

Publiceras ej