Tråkig helg leder till intensivt tv tittande

0kommentarer

Denna helgen har vart allt annat än underhållande. Den har varit utomordentligt urtråkig. Det enda roliga som jag har haft har varit att sova och därigenom drömma konstiga drömmar som jag tyvärr sedan glömde bort större delen av. Den andra roliga tingesten som jag har haft för mig har varit att glo på tv hela nätterna igenom. Tidigare igår kväll och natt pysslade jag en del med photoshop. Provade en för mig nygammal teknik. Blev nog ganska bra.

Nu på morgonen, för jag är vaken nu även om jag inte borde vara det. Loggade jag in på en av de sidor som jag är medlem på och hade fått flera mail. Är väldigt ofokuserad just nu så jag kom inte ihåg vad något av mailen handlade om varpå jag fick läsa om de två senare svaren i mailen. Varpå jag kom över en mening som jag själv har skrivit som måste vara bland det mest korkade jag har läst.  Eller kanske inte korkade men jävligt udda i alla fall. ?De flesta gör det väldigt lätt för sig att visa hundpälsen så man kan se av vilket virke de är gjorda av?. Ofokuserad var det ja!

Nu har solen gått upp och klockan är några minuter över 5 på morgonen. Går jag och lägger mig nu får jag sova max 2.5 timmar. Dessutom har jag det ofördelaktiga nöjet att vara kvar i skolan till kl 16.00 pga föreläsning. Någon snubbe med touretts syndrom som kommer dit och babblar som i något inlägg tidigare sagt.

Och förresten, om jag inte redan har skrivit det också. Det är en sak som jag inte förstår. När jag åker med mamma till skolan åker vi några minuter över 8 och åker fort och kommer försent med 5 minuter nästan varje gång. När jag åker med mormor åker vi runt 8 och åker jätte långsamt och kommer ändå 10 minuter innan lektionen börjar. Jag får det inte att gå ihop.

I helgen var det till datumet sett ett år sedan det hände... Jag trodde att det skulle kännas värre än vad det gjorde. Tänkte inte någonting alls på det. Så det är väl rättså soft egentligen, numera...

På kanal 9 tror jag det var så gick det ett program i förrgår natt typ som hette Murder in mind eller något liknande. Hysteriskt roligt! Det var en indisk man i storbritannien vars dotter skulle gifta sig. Han hade en liten affär och hade mördat en kille som krävt honom och alla andra butiksägare i området på pengar för att de inte skulle få några inbrott. Den indiska mannen körde omkring med liket i flera dagar allt medan polisen var honom på spåret. Och tre gånger kom CSI och inspekterade hans butik, broderns husgrund och bilreparatören (som också var indisk). Till sist fick den indiska mannen åka till sin dottersbröllop och på bröllopsfesten kom poliskomissarien dit och började prata med den indiskakocken. Han frågade om han fick smaka på maten och det fick han. Så fick han även reda på att kockens ställföreträdare på resturangen var bilreparatören. Och nästa scen var från resturangen där den mördades kompisar satt och åt "lamm" och curry. Sista scenen i avsnittet eller vad det var, var innifrån köket där alla indiska kockar stod och lagade mat elakt skrattandes. Svinkul. Jag kiknade av skratt.

Inatt på trean såg jag något liknande en film. Serial Mom. En amerikansk perfekt hemmafru som går runt till alla grannar och sådana familjen känner och mördar till exempel dotterns otrogna pojkvän, en annan hemmafru som inte spolar tillbaka hyrfilmsbanden, en jurrymedlem som bär vita skor på sig när det inte är "arbetardagen" eller något sådant tjaffs. Hon har även ihjäl sonens kompis mitt under en rockkonsert. Skitkul. Jag älskar sådana filmer. Psykotiskt men bra.

Kommentera

Publiceras ej