Valborgsbilder + lite annat

0kommentarer

Jag ska kanske köpa en till hamster, en trejde. En hona i choklad eller liknande. En unge från en oreg uppfödare. Med reg föräldrar på hamstern. Jag är dock osäker på om de har gult i sig eller ej. Det pajar liksom färgen som hamstern får.

Mamma kom in just och sa att en av katterna fått brev.... Från veterinären, han ska vaccineras. Han kommer hata morsan sååå mycket den dagen.

Mamma kom även in och visade ett papper från kommunen. Grannarna ska tydligen bygga ett ridhus i slutet av deras nuvarande ridbana. Det blir ett jättelitet ridhus på 22x42meter. Ridhus brukar ju vara svinigt stora. Ridhuset såg på skissen ut att vara typ 1/2 eller 1/3 så stort som ridbanan, så skitlitet blir det. Om ingen av grannarna säger stopp. Men det lär de inte göra.

Sen kom morsans särbo in och sa att på torsdagen den 8 maj ska någon göra underhållsarbete här och stänga av strömmen under några timmar. Kan vara bra att veta.

Här kommer de utlovade valborgsbilderna i alla fall!
image33
Brasan var redan tänd när vi kom dit runt 8:a tiden, stor eld var det också som ni kanske ser

image34
Klasskompisar var där och spelade, enligt dem gick det dåligt. enligt publiken gick det skitbra
(läraren ändrade låtarna mitt under spelets gång utan att meddela eleverna)

image35
Allt medan jag sprang runt elden och fotograferade för glatta livet

image36
För tyvärr är det bara valborg en gång om året och så mycket eld lär jag inte få fotografera förrän vid nästa valborg.

Dock är nog dessa bilder inte de bästa därifrån, har inte orkat kolla igenom bilderna än. Kom hem med 134 bilder i kameran. Stör mig dock på att jag fotograferade massor utav bilderna med iso 1600, de är sjukligt gryniga, som bild nr3.

Kommentera

Publiceras ej