Gnorf

0kommentarer

I natt blev det helt sinnessjukt kallt här hemma, och ute. Jag trodde jag skulle avlida flera gånger, typ i alla fall. Sista gången jag kollade innan jag somnade framför brasan var det -5.8 ute och 17.2+ inne. Helt sanslöst kallt. Jag flyttade in Hilma i mitt rum i förrgår och nu är jag på väg att få in Krut med alla hans tillbehör i mitt rum med. Min nattsömn kommer förmodligen bli ännu mer förstörd nu. Men vad gör det. Det innersta rummet, där burarna har stått tills nu är det nästan minusgrader i sen jag stängde av elementet. Gjorde det dock först efter att båda två fått flytta ut därifrån. Orka ha fler djur som ligger i dvala?!

Elementet i mitt rum verkar inte fungera som det ska, det blir varmt men värmen sprider sig föga i rummet. Så länge resten av huset är varmt kan man ju bara öppna dörren och släppa in värmen, värme stiger ju uppåt... Var uppe hela föregående natt, såg bland annat en serie i två avsnitt "Enhörningens magiska resa" nästa avsnitt sänds i natt. Hade det varit typ i natt som inom en timme - ok! Men den runt fyra. Helt sanslöst värdelöst. Fast filmen var lite B men ändå.

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska sova i natt eller ej. Man vill ju gärna inte vara död i morgon. Fast på ett sätt kanske man ändå vill det. Om det blir typ 10 minusgrader till i morgon när man ska iväg. Det är typ -7.6 ute just nu och det lär ju inte bli varmare liksom. Motivation, motivation. Har kollat på filmen Marie Antoinette ganska nyligen (för ngra minuter sedan). Den filmen är en sann ÖGONORGASM. Killarna i den är sanslöst fula. Men det är ju inte dem man kollar på. Miljöerna, kläderna, färgerna, barnen, hundarna, maten det är liksom "OMG GE MIG!". Slutsatsen är att jag är född i helt fel århundrade. Även om jag hade blivit född i "rätt" århundrade så hade jag förmodligen inte varit kunglig, men sak samma då hade man ändå kunnat se folk vandra omkring ute på stan i sådana där OMG OMG OMG klänningar.

Jag älskar barocken.

Kommentera

Publiceras ej