Jag HATAR regn

0kommentarer

I morse var det mörkt ute till klockan 8. När det är mörkt och kallt har jag ingen lust att gå någonstans så jag segade väl lite väl länge hemma innan jag cyklade iväg till bussen. Det var motvind, som det alltid är. 1/4 av cykelvägen till bussen var avklarad till jag såg min buss komma körande. Vände och cyklade hem igen. Funderade på att vänta tills nästa buss gick vid 10.40 men foto är ju roligt så jag sket i det och ringde mormor istället som kom och hämtade mig. I skolan gjorde jag ingenting, jag virkade ett grytunderlägg som morsan ska få i julklapp, dock blev det jävligt bubbligt så vi får se hur det blir med den saken... Sen hade de lärarna som vardera grupp haft under de här två veckorna en genomgång med sina egna saker som de har gjort från sin utbildning fram till idag. Efter det var det lunch och möte och sen försökte jag åka hem. Gick till busshållplatsen i regn men bussen hade just åkt förmodligen så jag gick tillbaka och väntade på nästa buss. Och när jag gick till den så stormregnade det och det slutade inte stormregna förrän många timmar efter att jag kommit hem. Och jag bor på mitten av två jävla hållplatser. Det vill säga jag kan gå av vid vilken av dem jag vill men jag får då gå en kilometer hem. I spöregn är det inte jättelockande. När jag klev innan för dörren var mina byxor dyngsura och åkte av omedelbart. Likaså mina skor som inte alls håller för väta. Jag hatar regn.

Men i morgon kommer jag i alla fall vara hemma från skolan hela dagen. Jag tänker inte gå utanför dörren om jag slipper. Kanske några minuter för att gå ut med hundarna och släppa ut katterna men inte mer än det.

Kommentera

Publiceras ej