Skolki skolki

0kommentarer

Jag formligen suger på att komma i tid, speciellt om jag blir skjutad till skolan. Speciellt även om det är kallt, ruggigt och mörkt ute när jag ska iväg. Speciellt om jag har roligare saker att göra här hemma än att sitta på bussen i trekvart. Denna veckan har jag varit dålig på att vara där. Även om det har varit helt okej vecka faktiskt. Jag har kanske inte haft så mkt där att göra egentligen. Jag suger på måleri, är inte bra på att rita, sticka och virka kan jag inte göra mer, skulptur är inte att tänka på. Idag hade jag med kameran, men självfallet så regnade det och då tänker då jag inte gå ut med min kamera.

Idag var jag iväg till ungdomsmottagningen i Simrishamn för typ tredje gången, det gick bra och efteråt åkte jag hem. Fastän vi slutar 17.00. Jag kom hem just (15.25), busschaffisen missade att jag skulle av vid min hållplats men så körde han typ hälften av sträckan och släppte mig där så jag slapp gå en kilometer på den traffikerade vägen, snel busschaffis. Gick ut med hundarna och sen satte jag mig här, i säkerhet från kyla och blåst. Det är nästan 10 plusgrader ute nu, lite skillnad i jämförelse med hur det var i helgen, då var det ju nästan 10 minusgrader ute. Jag gillar mer när det är kallt för då blåser det inte så mycket och regnar ingenting (mest eftersom regnet blir snö).

Det håller redan nu på att mörkna. Om jag hade stannat kvar i Simrishamn så hade min buss hem gått om några minuter och då hade jag kommit hem hit när det var bäckmörkt. Jag uppskattar inte när det är så mörkt och man är ensam ute i blåsten och regnet. Jag hade en dröm i natt, var länge sen jag drömde och kom ihåg det. Det var något om skolan, vi skulle tillaga något på någon timme som en uppgift. Jag hann aldrig med att drömma om vad vi gjorde däremot för sen var det dags att vakna.

Kommentera

Publiceras ej