Valpsjuka

1kommentarer

Åhh, åhh, åhh.. Jag har drabbats av valpsjuka. Lite grann men sjukan hade kunnat vara mer kraftig. Igår i skolan kom Martins flickvän med en 2 månaders valp som de köpt i helgen. Så yttepytte söt. Så att man nästan ville kidnappa den och ta med hem. (Men bara nästan). I natt drömde jag att mamma hade köpt en Chihuahua valp utan att prata med mig först. Och jag blev väl lite sådär avvaktande även om den var söt. Långhårig chihuahua bör tilläggas. Paris Hilton råttorna har alltid varit korthåriga.

Men jag vill ha en valp nu bara för det. Jag vet att det är lite omöjligt dock. Är borta långa dagar, för långa för en liten valp. Mina nuvarande hundar skulle uppfostra valpen på minsta tänkbara positiva sätt. Liksom båda biter barn om de får tillfälle, båda snor mat från diskbänken, båda rymmer om man öppnar ytterdörren. Den ena har en pappa som avlivades för beteendestörning, min hund tenderar att få typ agressiva adhd utbrott (dock kan vi läsa honom bättre nu). Han är dessutom 10år fyller 11år i februari, håller på att bli blind och döv. Den andra skulle bli så sjukt avundsjuk om vi skaffade en till hund, hon vill vara den som står i centrum jämt och ständigt. Men så är hon underbar på alla sätt och vis.

Mamma vill att nästa hund ska vara av någon annan ras eller blandras. Någon som inte hårar och drar in en massa grus i huset. Någon liten som nästan inte syns, okej kanske inte såå liten men mindre än de vi har nu. Jag och andra hand vill helst ha en av samma ras, gärna samma färgkombo men inget måste. En brunvit hade inte suttit fel det heller. Men nästa hund kommer jag väl antagligen ha själv när jag flyttat hemifrån. Om jag öht kan ha hund då.

1 kommentarer

Jill

23 Nov 2008 19:30

Valpar är underbart söta! :-)

Kommentera

Publiceras ej