Gissa vad jag gör?

0kommentarer

Igen och igen och igen och igen. I två veckor (8dagar) ska vi måla modell. Nudie tantis. Visst man lär sig väl och blir bättre och bättre på det men inte fan är det roligt och stå där och försöka få allting bra. Speciellt inte när folket runt omkring står och är världsbäst på att få till det. Tydligen ska vi även arbeta med samma bild eller i alla fall samma pose hela veckan ut. Alltså ända till på torsdag. Känns väl sådär kul. Speciellt med tanke på att min bild failar big time.

På tal om att faila så failade jag idag när jag skulle koka ett ägg till hamstrarna. I och för sig var det som gjort för att faila. Jag gick på toa och borstade tänderna medan vattnet med ägget kokade. När jag kom in i köket igen hade ägget äggploderat typ såg jätte muffigt ut. Typ som en regular överkokning men med äggsmet inmojsat i skummet. Jag + Matlagning = Ostabilt.

Har satt ut en annons på Bella nu, hamstermamman. Förhoppningsvis är det i alla fall någon som vill ha henne. Jag har lessnat på hennes bus och upptåg. Mina andra två vuxna hamstrar gör aldrig något sådant. Och den bebisen som jag ska spara ser inte heller ut att vara en som hittar på en massa konstigheter hela tiden. Pojkarna sitter i en bur med spån, något som de hittills i sitt liv har fått slippa. Men nu rultar de omkring i spånet och spånet fastnar i pälsen som flugor dras till bajs. Så de är typ mina spånskallar.

Har kommit fram till vad jag kom fram till redan innan när jag köpte Hilma. Hon var i en bur med en mycket mindre unge och de i djuraffären påstod att hon var typ 6 veckor. BULLSHIT! Hon var större än Bella är nu och är fortfarande så stor. Ungen i affären var ungefär lika stor som Bellas ungar är nu. Så förmodligen var Hilma ungens morsa eller något. Tur att jag inte köper djuraffärs djur för att avla på dem för det hade kunnat gå illa i Hilmas fall om någon köpt henne för avel.

Kommentera

Publiceras ej