Helg..

0kommentarer

Vad är det som händer med helgerna egentligen? De bara försvinner, tar slut innan de ens har börjat. Idag är det måndag igen - redan! Och jag som knappt uppfattat att det blivit lördag. Jävligt surt.
Mina handleder stejkar och jag har mensvärk. Känns som en ganska kass kombination inför den kommande veckan då jag kommer få köra ner händerna ordentligt i en hög med lera. Vi kommer nog att få skulptera av modellen stående med ett metall spjut rakt igenom dennes kropp. Men mysigt sen att inte få bort allt lerdamm när man ska byta musraket. Man får till och med lerdamm upp i näsan och sen vidare till svalget. Typ som att äta skolkrita torde det smaka.

Och så måste jag dit varje dag den här veckan, för någon av dagarna ska jag leverera Bella till en som vill ha henne. Oh juste, jag måste fylla på mina pengar på mobilen, vore inte allt för bra om de tog slut i en sådan situation. Den som ville ha hamsterhanen hörde av sig och meddelade att denna nog skulle ta en annan hamster. Som tur är har jag som sagt en spekulant på honom redan. Hon får skylla sig själv om hon missar chansen att få honom. Förresten visade det sig att det var någon jag träffat och som mamma känner/kännt, alltså hon som skulle haft honom från början. Men sak samma, jag har inte lust att ha kvar honom såå länge.

Att ha hela rummet proppfyllt med hamstrar var liksom inte min tanke när jag skaffade Krut i början av året. Jag skulle ha honom. Att det sen senare blev en till och sen en till hade jag kanske inte tänkt på då. Och sen expanderade det ju till 10 till. Fast det lär inte kunna ske igen. Just nu har jag sex stycken, fast än jag bara ska ha tre. En är helt bokad och de andra två är halvt bokade. Måste nog prata med Boel och fråga om jag kan få ta dit Bella nu dagarna innan höstlovet...

På torsdag(?) ska jag till ungdomsmottagningen och prata med någon kurator där. Jippi. Typ inte. Jag känner mig inte mentalt krasslig mer. Visserligen skulle jag inte tacka nej till att byta familj och gener men det är ganska omöjligt så det får vara.

Men i alla fall, helgen har varit jätte kort, hemskt kort. Och idag har jag sovit, blodat och tillverkat en tredje hemsida. Och nu i detta ögonblick kommer jag på att jag borde ha duschat. Pucko. Då får jag göra det nu eller kanske i morgonbitti. Men eftersom jag kommer vara för trött då så är det bättre om jag gör det nu.... ÅHHH JAG VILL HA ETT BADKAR!

Och förmågan att stanna tiden.

Kommentera

Publiceras ej