Mission

0kommentarer

Err.. Har kommit fram till att även om jag inte förstår vitsen med facebook är sidan rätt okej ändå. Det är liksom sidan alla hänger på. Eller ja. Min pappas polare och nu även han själv. Jag förstår fortfarande inte själva meningen med hela sidan. Liksom... Vad som är sååå mycket mer speciellt med den i jämförelse med typ lunarstorm, förutom att man inte kan integrera med främlingar hur som helst på samma sätt. Och så kan man bygga upp egna grejer som andra kan pyssla med. Men utöver det ser jag det som ett helt vanligt comunity. Jag tror dock att vi svenskar har blivit lite väl bortskämda med olika communitys. Amerikanare och så vidare verkar bara ha haft typ 5 stora comunitys och typ inga alls mindre i flera år. Själv har jag hittat flera hundra (nåja omkring 50) svenska communitys (helt sjukt att ingen någonsin tänkt på att göra ett comunity på engelska, det skulle ge mycket mer aktivitet). Nåja apropå facebook och deras applikationer. En av dem (Owned!/Save the planet) har en massa spel som jag fördriver delar av min tid med.

Det känns till exempel bättre att logga in och spela där än att logga in på PB eller S.s när man är i skolan, som är ganska nördstämplande sidor. I alla fall så spelar man och när man vinner eller failar så omvandlas ens poäng till pengar som man samlar ihop och skänker bort till välgörande ändamål och får något för det. Förmodligen sker inget av det i verkligheten. Men wtf det är underhållande. Så jag har ett uppdrag (på uppdrag av mig själv) att spela ihop lite mer än 1.9 milj så fort som möjligt. Köper typ världens dyraste kondomer för spelpengarna (1st = 1,950,000). Hade också varit kul att ta sig in på någon av highscore listorna. Är nära att platsa i slutet på några av dem redan.

Aja nog om det. Det var pissdåligt väder i går morse så jag vägrade gå till den tidiga bussen, den jag brukar ta. Två timmar senare skulle jag ta nästa buss men då var vädret om möjligt ännu mer pissdåligt. Gick i alla fall iväg. Till fel busshållplats för att jag trodde att den vägen gick snabbare när man gick (för min cykel står vid den vanliga hållplatsen). Jag hade fel. Eller rätt på sätt och vis men fel ändå. Problemet med den feliga busshållplatsen är att den man stiger av vid är närmare oss än vad den man kliver på är. Det skiljer 30-40 meter mellan dem. Jag var lite sent ute för jag var tvungen att fixa en massa i sista sekund. Hann inte ens stänga av musiken på datorn. Tog mitt paraply, mina halvtrasiga skor (hål i sulan), jacka och ryggsäck. Vägen dit var väl okej, gick på vägen för en gångsskull, tar lite längre tid men man slipper bli blöt om fötterna. När jag kom upp till Bobcats gård så såg jag hur långt till busshålplatsen det verkligen var. Traskade dit och när jag var 30-40 meter från busshållplatsen så kör bussen förbi i hisklig fart. Tack så jävla mycket lilla busschafför hoppas du brinner i helvetet en väldigt lång tid. Allt detta medan jag stod/gick mellan två stora öppna fält utan skydd åt något håll mitt under en klass 1 storm med ett paraply som blåste sönder. Metallen vek sig typ i det. Det var bara att gå hem igen i regnet. Sjukanmälde mig där på plats (undrar om det hördes något för blåsten och regnet?). Vägen hem kändes sjukt lång även om jag genade igenom gräset. När paraplyet var för hårt åtgånget bara blundade jag för regnet och gick på måfå. Med fuktiga fötter och helt sjukt jävla blöt. När jag kom hem kunde jag nästan vrida ur vattnet ur kläderna. Gick runt och gastade om kukar typ "kuk kuk kuk kuk" i brist på annat samt förbannade busschaffisen. Blev en dag delvis vid datorn delvis sovandes i fältsängen som av någon anledning fortfarande står kvar i vardagsrummet efter i helgen (den som var).

Idag var det dags för ungarna att könsfördelas, tänk att de redan är fyra veckor gamla! Redo att flytta. Borde annonsera mera. Det var svårt att se men blev lättare och lättare, mamma hjälpte till. Hon kan ta upp dem bättre än vad jag klarar av att göra. (Kan det ha något att göra med handstorlek?). Anyway det slutade i fyra hanar (2 bruna, 1 vitgul och 1 svart) och sex honor (1 svart, 1 gulbrun, 4 bruna).

bebbar

Kommentera

Publiceras ej