Vad markabert!

1kommentarer

Är jag hemsk för att jag skriver så jäkla mycket text? Jo, antagligen. För ingen kommer väl någonsin orka läsa den. Men skit samma.

I natt var jag uppe till två. Sen gick jag och la mig och kunde inte sova, kunde inte sova, kunde inte sova och kunde inte sova. Jag låg halvvaken i fem timmar. Tänkte först på grossistavel av smådjur och reptiler. Sen på förvildade tamkatter som man skulle om man var kall nog att genomföra det, fånga in, avliva, ta bort skinnet på och ta själva katten som utfodring till något annat djur. Även ta kattungar från folk (som annonserar om kattungar som söker nya hem). För folk inser ju inte att deras katter inte bör få kattungar för att det inte finns någon som kan ta hand om så mycket kattungar som det ändå blir. Men som sagt är det inget agerande som jag skulle suportra. Men det blev värre och värre tänkande ju mer natten framskred.

För sen förflyttade det sig till Afrika, typ darfor eller vad det heter. Med flyktingläger. Om det finns miljoner eller i alla fall hundratals hemlösa människor på flykt i stora koncentrationsläger så borde det ju finnas väldigt lite mat. Det markabra var i alla fall att man skulle slakta endel människor och mata de andra med. Fast och andra sidan skulle man nog få göda upp dem lite innan man slaktade dem för det kan inte vara mycket kött på någon som ser ut att ha anorexia eller något.

När jag väl hade somnat i alla fall, så ringde klockan. Jag gick upp och stängde av den och gick och la mig igen. Vaknade vid 11 tiden. Då missat två bussar till skolan. Jag ringde till skolan för att sjukanmäla mig eller något sådant men blev övertalad om att komma dit. Vilket jag även gjorde efter lite om och men. Värmde min lunch som jag skulle haft med och gick upp och satte mig vid datorn. Bussen skulle gå från min hållplats 12.21 men när klockan var 12.10 höll jag på att klä på mig. Tog fel byxor och de byxorna var det värdens hål i på ena knät. När jag skulle lägga ner busskortet i fickan så var det bara en djup avgrund där fickan skulle vara, dvs hål igen. Packade om mina saker och gick ut till cykeln. Men just som jag står vid cykeln så ser jag min buss åka förbi.

Gick in och ringde till mormor som ville tjattra om annat. Sen fick jag en syl i vädret och hon kom hit och hämtade upp mig. Sen bar det iväg till skolan med henne tjattrandes igen. Väl framme på skolan blev jag tilldelad en flera kilo tung lerklump och en träplatta. Skulpturering av manlig modell. Väldigt hett eller också inte. Men ja.. Det var rätt kul även om jag nog är långsammaste, nogrannaste loosern i klassen. Jag gillar att känna konsistensen av leran hur den delar sig under ens händer när man arbetar med den.

Sen var det dags att åka hem igen. Hela bussengänget var där. Alltså de som jag åker med varje morgon eller eftermiddag. Det är lite kul faktiskt. Men sen såg jag även en som jag faktiskt har jobbat med men jag kommer inte på vad hon heter [vad heter hon som jobbade hos sara när vi var där på prao/apu, falkis?]. Sen vandrade jag hemmåt, förbi ena grannens hästhage med deras döheta a-b ponny. Som är svart, kompakt och arabaktig. Jag måste fotografera den någon gång. Typ "drop-dead gorgeous".

Oh jo. Förresten så undrar jag vart lördagen tog vägen. Det var liksom fredag och sen söndag helt plötsligt. Helt meningslöst! Men i alla fall så var jag och mamma iväg till Zoogiganten i söndags och sålde hamsterungar. Fick 120kr för dem, inte styck utan alla tillsammans. 120kr är vad jag betalde för morsan men skit samma. Fotograferade djuraffärens alla djur typ och ska sätta igång och redigera dem när jag får ork/tid. En av hanarna fick flytta till Kristianstad idag, jag vet inte när den andra hanen ska flytta men den tredje flyttar nog på lördag.

1 kommentarer

Olivia

20 Oct 2008 23:13

Lisette hette hon!

Kommentera

Publiceras ej