Föreläsning

0kommentarer

Väldigt vad mycket skola som min blogg har handlat om den seanste tiden. Men det är kanske inte så konstigt eftersom att jag trots allt är där helt sjukt länge varje dag. Idag slutade vi 12.00 och jag stannade kvar på skolan för länge för att dryga ut tiden. Är inställd på grafikverkstadstider så jag missade bussen med kanske 5 minuter. Så det blev till att vänta två timmar på att nästa buss skulle dyka upp och under den tiden hann jag och Megan fixa med skolans digitalkameror (och misslyckas) och gå till miljö och hälsokontoret för att lämna ett papper och gå upp till grafikverkstaden igen för att hon skulle göra något där hämta bilder eller så. Och jag skulle försöka hitta min matlåda vilket jag även gjorde.

Men i alla fall så var det föreläsning idag vilket det alltid är på fredagar. Det var bara vi i ettan som var där för tvåorna har redan hört på det föredraget. Det var skolans rektor-allt-i-allo som berättade om mönster och resor runt om i världen. Hon är typ mönster designer och berättade att hon har sålt mönsteridéer och sådant till ikea och designat kläder/mönster till flera statliga bolag. Och då förstås åkt runt i världen och samlat idéer och sådant där. Faktiskt intressant, även om annat folk i klassen nästan satt och sov. Mitt i fick vi fika, winerbröd med te, smaskens.

I morrn får vi gäster. Får se hur det går med allt vad det innebär.

Kommentera

Publiceras ej