Grafikverkstad dag 1

0kommentarer

Yepp, yepp, yepp. Idag var första dagen på det tre veckor långa grafik ämnet lr vad det heter. Tog bussen dit på morgonen. Höll nästan på att komma försent till bussen men det gick fint. Cykelsadeln är sänkt nu så cykeln är inte livsfarlig mer. Bussen stannade inte på sin hållplats när jag tryckte på knappen. Så jag fick åka med enda till slutstationen och försöka leta mig fram till var grafikverkstaden ligger. Jag gick förmodligen fel, en jätte omväg förmodligen. Hade fått vägbeskrivningen "följ bara järnvägen". Men yeah right. Vilken jävla järnväg?! Hade bussen bara stannat där den skullat hade jag haft max 100-150m att gå men nu var det runt i halva stan för att hitta rätt.

Aja väl framme fick vi en liten genomgång på vad vi skulle göra för något och så. Fick varsin kartongbit att sitta och rista i och klistra på saker för att sedan pensla på golvpolish låta det torka och sedan smeta på tryck färg, torka av färg och sen trycka det i en tryckpress på riktiga papper. Mina bilder blev skitfula och 100% amatörmässiga. Ser ut som barnteckningar. Fewult. Fast det var rätt kul att göra. I morgon ska vi göra något nytt samt fortsätta med det vi gjorde idag, om vi vill.

Önskar jag bara kunde ha lite mer idéer men icke. Jag suger på sådant. Oh jo, när jag kom till "min" busshållplats fanns en liten liten kattunge där. Såg ut som Toppsi gjorde när hon var liten fast med vita tassar, skitsöt. Fast jag tyckte väl inte att den skulle springa runt på eller runt vägen sådär. Funderade på att kattnappa den och avmaska den, det såg ut att behövas. Men den försvann när jag cyklat en bit. Hoppas den inte springer ut i vägen...

Kommentera

Publiceras ej