Grafikverkstad dag 10

0kommentarer

Fail. Fail. Fail. Idag hade jag ingenting att göra där, inte heller någon motivation att åka dit. Fast det berodde på brist på sömn. Somnade någon gång runt fyra. När klockan ringde på morgonen tog det 5-6 minuter för mig att förstå att det ringde. När jag skulle åka hemifrån pallade jag inte så jag tog bussen efter. Väl framme insåg jag att det kommer bli en tråkig dag, hämtade upp min failade bok som jag gjort själv. Och satte mig för att rita min första dmlp på typ 1år. Det failade.

Sen var det lunch. Med massa hundhår i, som vanligt. Fullkornsris utan tillbehör är inte jätte gott. Sen hade jag inget mer att göra. Fick tag i datorn lite på eftermiddagen. Kom fram till att jag mådde illa och beslutade mig för att åka hem med den tidiga eftermiddagsbussen. Det blev lite fail där med. De bussarna är så fulla att de sätter in extra bussar. Och för första gången i min pendlingshistora i skåne så behövde jag sitta bredvid en annan människa på bussen. Hemskt.

När jag kom till min hållplats gick jag förstås av, plockade upp cykeln och cyklade hem. I motvind. Om någon som läser detta har varit nere på österlen någongång när det inte är vindstilla och sommar så vet ni nog att blåser det - så blåser det rejält. Och när det blåser så och är motvind, då är det -inte- kul att cykla i det. Fail. När jag kommit till brevlådorna dvs nästan framme hemma så får jag sms från mamma att jag ska ringa henne. Cyklar och går sista biten hem. Ringer henne så fort hundarna har lugnat sig.

Fail. Bilen har pajat och hon är fast någonstans uppåt skåne till. Ringer till mormor som inte svarar. Fail. Ringer tillbaka till mamma som ska ta bussen hem. Någon timme senare ringer mormor och frågar om jag ringt innan. Hon får veta att bilen pajat och att hon ska ringa till mamma. Typ där blir jag skittrött och loggar in på msn för att sen gå och lägga mig i soffan och sova lite. Runt 5 kommer mamma och mormor hem vad som sker kommer jag inte ihåg för jag halvsov typ. Men mormor gnällde lite på mig ang cykellåset som hon köpt åt mig. När jag sen vaknar är mamma hemma och står i köket och lagar mat.

I morgon har jag i uppgift att ha med något att skriva på, för jag har inget kvar att göra i grafikverkstaden. Och så ska jag ta med tre bilder som jag har gjort under min tid där som jag är nöjd med. Jag är nog bara vad jag kan tänka mig nöjd... Eller nej förresten jag kan nog få ihop det till tre stycken. Men det känns ju lite fail att ta med bilderna igen när det är svårt nog att få hem dem redan som det är. Materialet ska bekostas också men det bör ju bli billigt.

Kommentera

Publiceras ej