Grafikverkstad dag 5

0kommentarer

Idag har jag gjort i princip ingenting även om jag var där i tid och där hela dagen, nåja nästan hela dagen. Sov ungefär 3.5 timmar i natt. Släpade mig upp och tvättade håret i YES, borstade ut massor av tovor och cyklade till bussen. I alla fall så ägnade jag mig massa tid åt att leka med datorerna och massa tid att gå runt i lokalen utan att direkt göra någonting. Hittade mina gnubilder, de ska jag lätt rama in och sätta på väggen, någonstans. Försökte leta fram en söt bild på en grävling men failade ganska rejält. Får leta rätt på en tills i morgon. I morrn ska vi tydligen få en ny klasskamrat också. Kan ju vara bra nu när så många inte är närvarande.

Gick därifrån en halvtimme innan bussen skulle komma. Lite väl tidigt. Det tar bara sju minuter att gå till och från bussen, dock fick jag stå på fel sida i några minuter och försöka hitta en lucka i trafiken eftersom det inte är direkt tänkt att människor ska vandra över där, trots att de har satt en busshållplats där. Fick vänta i typ en halvtimme för att bussen var försenad. Simrishamn ligger vid kusten och vid kusten blåser det alltid. Och såhär års är det kallt. Så ja, jag frös ganska rejält. Stod där och frös och knaprade på en banan och fick plötsligt upp tanken "suger tanter kuk?". Och sen kom jag på en rätt udda story för en (sex)novell. Typ en tjej som liftar, klassikern är att bilförarna ska ha sex med henne som betalning men inte i denna storyn, tjejen ska vägra gå ur bilen förrän de har haft sex med henne. Lite kul tyckte jag. Fast palla skriva den. Hade annars varit lite kul som 'porrfilmsmanus'.

På bussen finns det nästan alltid med ett gäng väldigt udda typer. Första intrycket jag fick av dem var "uteliggare". Just den som var på bussen nu har jag tidigare sett gå runt utan strumpor i skorna, jätte udda tycker jag. En annan som jag satte stämpeln som uteliggare/alkis är någon som verkar jobba för brandkåren. Men han har typ helskägg och ser allmänt jätteskabbig ut. Det är kul att titta på folk och försöka se vad de tänker och sådant. Kom på mig själv igår med att sitta och leta runt lite på helgon om jag kunde hitta några av de som åker med min buss. Vet inte om jag hittade något sådär.

Kommentera

Publiceras ej