Grafikverkstad dag 6

0kommentarer

I morse var jag för trött för att orka gå upp mamma satte väckarklockan på ringning istället och jag vaknade av den runt kvart över nio. Tog en hårdbrödbit, te, två halvfabrikatsköttbullar, en banan och en stor persika till frukost och blev proppmätt. 10.41 skulle min buss gå. Satt hemma och tittade på min mobil's klocka som turligt nog går före, den stod på 10.39, så det blev att cykla skitsnabbt. Fyra minuter gick det på. Inte så dåligt med tanke på att det blåste motvind sista jobbiga sträckan av grusväg. Aja kom fram i alla fall.

Var lite mer aktiv idag än vad jag var igår. Letade runt på nätet efter bilder på kajor, kråkor och råkor. Fastnade för en bild på en kaja. Dock blev det inte lika snyggt som jag hoppats trycket då. Men jag förberedde en plåt tills i morgon. Vilket påminner mig om att jag "måste" göra en fotomanip i kväll att trycka i morgon. Mamma hade gjort i ordning en matlåda bestående av majs, macaroner och kalkonkött. Gott i och för sig men jag var ju mätt sedan innan.

Att åka buss är faktiskt hyfsat intressant, typ, del två av mitt konstaterande. Synd bara att man inte hade med en laptop (det heter väl så?!) eller ett block eller något att skriva ner alla roliga kommentarer på. Jag sitter och filurar om typ alla människor på bussen. Exempel: "Åh honom skulle jag kunna tänka mig att knulla med, om det inte hade varit för hans hakor... och hår. Det vill säga allt det som gör honom till den han är. Ehrm..". Igår när jag skulle till bussen var det någon som cyklade och tuggade tuggummi på ett fjortisaktigt sätt och jag tänkte "hoppas han ramlar (och sväljer tuggummit)" och i nästa sekund snubblar jag på en stor grästuva som sitter fast i asfalten, somliga straffar gud direkt.

Idag var det däremot inte lika roligt, var världens fetaste regnmoln över någon ort såg jag när jag stod vid bussen. Lagom tills bussen var i grannbyn såg jag vart någonstans det regnade. Sigh. Det blev till att cykla med paraply, vilket säkert är jätte farligt men palla bry sig. Värre saker har faktiskt inträffat. Nu sitter jag här och väntar på att få te för det känner jag verkligen att jag kan behöva efter idag. Ohw kom på en sak. Idag har jag lyssnat på en halv Erik Gadd låt, när jag väl insåg att det var han som sjöng sprang jag skrikandes ifrån rummet utan att någon annan fattade någonting. Såg nog rätt kul ut men jag klarar -inte- av Erik Gadd, lyssnar nästan hellre Carola Häggkvist!

Kommentera

Publiceras ej