Grafikverkstad dag 8

0kommentarer

Typ. Fast jag kom aldrig iväg. Gick och la mig vid nästan 3 i natt. Mamma väckte mig som vanligt vid kvart i 6. Hon ställde klockan på ringning till kl 7. Jag gick upp, gjorde te och bredde några knäckemackor och åt dessa vid datorn. Alldeles försent kom jag på hur mycket klockan egentligen var och klädde på mig snabbt. När jag var helt redo att cykla hemifrån, stod till och med på trappan när jag insåg: "Var i helvete är mina nycklar?!"
Letade igenom väskan, alla kläder jag hade haft på mig i fredags och min jacka utan resultat. Tittade på vanliga nyckel-läggar-ställen utan att hitta något. Då ser jag hur min buss svichar förbi ute på vägen och ... Well det finns väl inte så mycket att göra när man ser det förutom att vänta på att nästa buss kommer två timmar senare. Men den bussen kom och gick för jag hade fortfarande inte hittat mina nycklar. Och att åka hemifrån utan att låsa är verkligen INTE att rekomendera. Så jag ringde och frånvaroanmälde mig och satte mig för att äta lunch och kolla på Ellen. Somnade bredivd Snoris runt halv två tiden och vaknade runt fem på eftermiddagen.

Gick ut med hundarna i linne och mysbyxor trots att det regnade och blåste kallt. Hösten har ju som bekant börjat. Sen fick de mat och jag satte mig för att vänta på att mamma skulle komma hem = mat för mig. För jag är fortfarande bortskämd ja. Sen blev det en kväll framför tvn och nu sitter jag här alldeles för sent igen och undrar om jag någonsin kommer kunna sova nattetid så att jag orkar upp och vara aktiv hela dagen efter. Men det får bli en senare fråga.

Kommentera

Publiceras ej