Hamsterdilemma

0kommentarer

Nedrans hamstrar att bli flera. Jag vill inte ha flera, jag har redan problem med de jag har. Mest för att jag inte vet hur det ska bli i vinter när burarna måste flyttas in i mitt sovrum för att det rummet längst in är svinkallt vintertid. Nattaktiva hamstrar is so not the shit.
hilma - guldhamster

Hilma och Krut funkar det nog med, de har akvarium till burar. Fast om de ska bo i mitt rum måste de få plast tallrikar som inte dunkas mot glasgolvet varje gång de rusar förbi den. Värre blir det med Bella som för tillfället inte har någon riktig bur. Eller bur har hon, en stor dunabur aktighet. Men problemet med alla våra dunaburar är att ingen av dem har kvar klämmorna på sidorna. Klämmorna som håller ihop burlock och burbotten i varandra och hindrar hamster från att rymma. Det är ju så hon tog sig ut och blev dräktig från första början.

bella

Och vad värre är så matchar jag och hon inte ihop som jag och till exempel Krut. Så jag har funderat på att försöka hitta ett nytt hem till henne. Men så föddes ungarna. Suck, suck, suck, suck. Vad ska jag göra med 10 stycken guldhamsterungar som jag inte ville ha från första början? Dock är jag lite kär i kullens minsting. Men det är nog mest moderskänslor för den minsta och blah, blah, blah.

ungar

Den ljusaste av de två ljusa är kullens minsting. Den ser minst friskast ut av alla i kullen. Eller frisk är den väl men den är ju klart mindre än de övriga nio. Jag önskar att smådjur/gnagare var något som fler här nere ville ha. Sätter jag ut annons i mataffärerna så får jag väl bara samtal/mejl från fula bönder som vill ha dem som kattleksaker. Vad jag ska sälja dem för har jag inte heller någon aning om. Det blir väl typ 50kr/styck eller något. Eller bör man sälja dem dyrare kanske. Pappan köptes ju för 60kr och mamman för 120kr. Det blir dyr kattleksak/ormkäk om någon nu skulle få för sig något sådant. Att lämna till djuraffärer tror jag inte går eftersom jag var på besök i en av djuraffärerna här omkring för inte alls många dagar sedan och de hade redan inne mängder, verkligen mängder av hamstrar.
Choklad

Nu springer alla ungar runt i buren med halvöppna ögon och kastar sig över all mat man slänger ner genom luckan. I min värld äter inte så små och unga gnagarungar mat så tidigt. Dessa är .... Oj, redan 17 dagar gamla. Trodde att de var yngre än så. Helvete. Inom två veckor ska jag veta könen på dem och helst ha nya hem väntandes på dem. Inom 8 veckor måste alla fått nya hem annars behöver var och en av dem få en egen jävla bur. Grisfitta vad komplicerat allting är nu. Jag vill inte ha hamsterungar! [Här med avsäger jag mig alla idéer om att någonsin starta uppfödning av detta komplicerade djur].

Kommentera

Publiceras ej