Minneslappar

0kommentarer

Sådana skriver jag jämt vid datorn. Jag har flera a4 sidor fulla med massa anteckningar eller bara klotter. Mest klotter i och för sig, mest klotter som är identiska kopior av varandra. Typ tvångsmässigt beteende. Men hur som helst tänkte jag att jag skulle skriva ner min nuvarande minneslapps innehåll här eftersom .... ja det kan vara bra att ha.

"41
(31) [pil åt ett håll]
21 - påklädning

 11.15
-10.40
        4 [på morgonen orkar man inte tänka, men här insåg jag att denna uträkning av tiden var omöjlig]

10 ungar
4 svarta
4 choklad
2 ljusa varav en förm. offwhite
kön okänt
Satin lhr
Födda 5 sep
E. Smoke on the Water
U. Skånes Bella

1. Rista - messa upp en kartongbit.
2. Dränk in den med golvpolish med bläck i, även baksidan och kanterna och låt torka.
3. Smeta in i färg och torka av den.
4. Tryck på papper

Vik A4 papper två gånger till en rektangel
2st papper = 1 legg
6-12 legg = 1 bok
Gör identiska hål i varje papper, snett nedåt
Sy ihop varannan in och varannan ut och sen igenom föregående leggs tråd så att det blir ett kors där det är sytt.
Skär sidorna jämna och limma ryggen med boklimm. Limma på ett "rör" på ryggen i samma storlek som ryggen...

Fotoöverföringar
1. Sandpappra plåt
2. Kalka/krita  och vatten på plåten för att ta bort fett från den
3. Torka med hårtork
4. In i mörkerummet dra bort plasten från den matta sidan av filmen och sänk ner plåten i vattnet och lägg filmen ovan på ta upp och skär av filmen snett innåt (eller var det uttåt?).
5. Packa in i tre tidningsuppslag över natten.
6. Packa upp plåten och lägg plast-foto-bilden över i starkt/varmt ljus i 5 minuter
7. Dra bort skyddsplasten på ovansidan av filmen och lägg plåten i framkallningsbad i 9 minuter.
8. Ta upp plåten skölj av den med vatten varva med ättika på sprayflaska och skölj av med vatten igen.
9. Låt torka några minuter
10. Smeta färg och torka färg och tryck."

Bleh jag kan inte stava just nu för datorn fuckar sig och jag är sepe trött och vill skriva klart det här så fort sommöjligt så att jag kan gå ch klägga mig innan jag dör och så att jag inte är död "i morgon". Var död i går morse somnade om och kom försent igen. Dessutom lyckades jag cykla till bussen två gånger för att jag mitt i all morgon trötthet glömt vilken tid som min buss gick den går inte alls 9.41 utan 10.41. Dessutom var jag lite sent ute första gången jag cyklade utan att komma ihåg att jag var en timme för tidig så jag cyklade snabbt som fan. Sen när jag cyklade hem tog jag en annan väg än vanligt. Vägen ska jag nog börja använda även om jag inte vet om jag får cykla där men jag sparar i alla fall 3-4 minuter på att göra det. Asfalterade vägar is the shit i prefer. Fast det är lite kul att skrämma skiten ur grannens katter de läggenr enen på ryggen och flyr i panik så fort de upptäcker min cykel komma närmare.

Idag tryckte jag min sådan där bild från igår dock kom inte det roliga med den med riktigt alltså biten med "Tv Star" och sen kom typ bara halva "bites" med men jag är nöjd eller ja iaf half nöjd ändå. Jag befarar att mina hamster ungar, i alla fall de två ljusa kommer bli tunnhåriga som äldre. Det kommer bli svårt att få hem till dem isof. Så hoppas inte. I dag fredag ska vi till vannås lr wtf det heter. Tar med kameran (om jag kommer iväg och inte glömmer den hemma) så det blir förhoppningsvis några bilder därifrån.

Kommentera

Publiceras ej