Årets första glass

1kommentarer

Idag åt jag årets första glass ute. Tänkte att det kunde vara gott när man hade ont i halsen. Polka och lakris är smaskens ihop. Glassen var god. Han som sålde glassen kallade strutarna för strutsar.. "Ska du ha en bägare eller struts?".

Jag är skitsjuk. Det är nästan alla. Kom till skolan igår för att ha mitt sista vaktpass på fyra timmar. Meg och Cilla var där - båda var sjuka. Ant som kom senre var sjuk hon med, men tre av de andra i klassen som kom sen var iaf friska. Min fd engelska lärare kom till utställningen. Lite kewl. Har inte fått sålt något alls - iaf hade jag inte det sist jag var där, stack därifrån när mitt pass var över vid 14.00. I dag/morgon har vi en ny kurs som börjar, hur man karvar ur en träbit och trycker med den. Men jag kommer sjukanmäla mig.

Min hals känns som efter att man har spytt en jävla massa. Som en brännande, frätande känsla i svalget. Får hostattacker ibland så att jag börjar gråta av typ syrebrist eller något. "Glömmer" bort hur man andas normalt så ligger och mer eller mindre hyperventilerar. Obehagligt. Vill ju inte cykla till bussen heller, det är ju ansträngande. Är man sjuk och anstränger sig kan man ju bli sjuk i flera månader. Dvs det blir värre, mycket värre.

1 kommentarer

emma härnqvist/perfektion

14 Apr 2009 13:54

jo jag vet.. men de handlade ju om sommarPLÅGOR inte HITS :)

Kommentera

Publiceras ej