Borgval

0kommentarer

Ingen riktig borgval idag. Ingen eld, ingen fest, ingen alkohol. Ingen ledighet ingenting. Fast jag och mamma funderar på att se sagan om ringen filmerna - igen (kollade på alla tre förra helgen) och äta ostkaka - igen (gjorde det igår). Katten kom just in, luktade rök. Kan inte se någon rök i närheten, i och för sig kan jag inte se närmanste grannens hus... Men och andra sidan blåser det (storm) från andra hållet så det är nog ganska omöjligt att känna någon doft från det andra hållet.

Jag har blivit hundbiten, jag vill gärna berätta det för meine mutter, men det gör ju inte bettet ogjort. Apropå hundar tänkte jag på väg till skolan idag att... Tanke 1: Undra hur the worst case scenario hunden skulle se ut.... Typ krökt rygg, korta ben, plattnos och krull svans. Tanke 2: Men vänta nu? Finns det inte redan sådana hundar?! Tanke 3: Oh helvete vad har vi gjort med våra arma hundar!

Jag vänder och vrider på ord mer än någonsin nu, min favorit är att ta ett ord och dela upp ordet i två delar och sen byta plats på delarna och uttala ordet. Typ som nu, valborg blir borgval, ostkaka blir kakaost osv. En annan rolig sak är att bara byta ut ett eller ett par bokstäver. Hjärtklappning kan nämligen lätt bli.. Stjärtklappning. Mycket roligare diagnos tycker jag.

Och nu orkar jag inte skriva mer. Ha det roligare än vad jag har det.

Kommentera

Publiceras ej