Sliten

0kommentarer

Jag är grymt sliten. Och jävligt gnällig. Spenderade gårdagen åt att måla. Först målade jag grenar rosa. Sen fortsatte jag att måla dem, rosa. Och sen fortsatte jag igen. Från typ 10 till kvart i 1 målade jag grenar rosa. Sen gick jag till ett bageri i närheten och köpte bröd/bullar 5st för 15kr. Det blev min lunch. Från kvart över 1 till 3.30 målade jag vidare mina grenar. Pausade och väntade ut tiden då min buss hem skulle gå vid fyra tiden. När den tiden kom fick jag gott och väl stanna kvar. Från 4 fram till 5.30 målade jag och F samt V mattor som vi ska ha under påsken ... Rosa. I och för sig målade jag min matta vit, men i morgon eller höm, idag ska den bli rosa.

Summan av detta kladdande är: Mina byxor är nedsmetade med både vit och framförallt rosa färg. Min tröja har stänk av rosa färg. Min jacka är numera inte bara svart utan även både vit och rosa. Mina skor har stora färgfält av vitt och rosa. Till och med mitt hår är rosa på sina ställen. Jag har kommit fram till att jag hatar färg och jag hatar färgen rosa ännu mer.  

Kommentera

Publiceras ej