Ursh

0kommentarer

Igår kväll hade jag några extremt läskiga minutrar. Mitt ena öra och samma halva av ansiktet som det satt på kändes inte. Balanssinnet, som ju sitter i öronen blev helt fucked up och hela världen snurrade bokstavligt talat runt, runt, runt, runt, runt. Först i början var det ganska kool upplevelse. Men när den hade snurrat så länge utan att stanna eller sakta av började jag må illa. Sen gick det bort men då lät det innifrån huvudet som om jag hade en vattenläcka där inne någonstans. Sen gick det bort helt, men jag börjar må illa så fort jag tänker på snurrandet.

I natt ville datorn starta om sig när jag inte ville det så under tiden den fick göra det, samt under tiden jag väntade på att ett spel skulle ladda färdigt tittade jag på Emma (Jane Austen film). Jag kan nog känna att det är en sådan film som man måste kolla på några gånger för att hänga med ordentligt. Den är bra, givetvis, men svår. Jag känner en stark känsla av att jag är född i fel land under fel tidsepok när jag ser sådana filmer. Jag älskar rommantiken och barocken. Kläder, möbler och övrig inredning hade vägt upp mot allt negativa. Så som okontrollerad spridning av könssjukdommar, inga medeciner, häxprocesser till höger och vänster, alltför stora klasskillnader osv.

Men när jag tänker på det så funderar jag på hur... Höm.. Hur det skulle varit om man antingen fötts på den tiden i sin släkt (förfäder) eller fötts i nutid och rest tillbaka i tiden till sina förfäder. Vad gjorde mina förfäder under barocken? Vad gjorde de under romantiken? Allt jag vet om mina förfädrar är att en av dem har orsakat sveriges största naturkatastrof samt att en tidig förfader kan ha varit med om att dömma häxor till döden.

Men, men man kanske inte ska grubbla så mycket över sådant man inte kan göra något åt. I morgon ska jag till skolan om jag lyckas vända tillrätta dygnet (kommer inte gå) och vi ska förmodligen vara uppe i grafikverkstaden de kommande veckorna. Kul och på samma gång, inte så kul. Eftersom man gör de sakerna som vi får lära oss ganska fort. Man tröttnar nog på att ha screentryck (ex) i tre veckor... Ska nog gå och titta på en till Jane Austen film nu..

Kommentera

Publiceras ej