Dyrt sug

0kommentarer

Funderar på att köpa en laptop. Vet inte om jag vill ha en mac eller windows. Fördelarna med mac är färre än nackdelarna med windows. Mac datorer är datorvärldens belgian blue eller något. Typ alla deras datorer verkar bli mer och mer avancerade för var ny dator som kommer. Men avancerad är ju inte alltid bra. Orka ha en dator där man får leta 20min för att hitta startknappen, en halvtimme för att komma på hur man får in och ut en cd skiva ur datorn och så vidare. Orka dessutom att få/inga? spel fungerar till datorn. Positivt är dock att det är i det närmaste virusfritt och kan man hantera en mac så är man uppskattad i typ tidningsvärlden. Alla tidningar och sådant pack använder macar. Dock är väl mac dyrare än windows?

Skulle dock behöva sjukt mycket utrymme på datorn. Åtminstone 500gig eller i alla fall 200gig om det ens är möjligt. Annars om det är möjligt, fast det är grymt osmidigt, om man kan koppla ihop skiten med den externa hårdisken som stordatorn redan har. Undrar om man kan göra det utan att någon information går förlorad?

Förutom en laptop som mest bara är en sugenhets grej. Är något som jag verkligen måste/borde ha. Nämligen ett wacom ritbord. Lätt att jag ska ha ett mindre än det jag har nu. Det är onödigt stort så typ "WACOM Wireless A5 inklusive Penna, mus & batteri, Corel Painter Es4 (CTE-630BT3)" verkar som något som skulle kunna passa mig. Bra i pris är det också. Bara drygt 2200kr.

En trejde sak som jag fungerar på att införskaffa men jag vet inte ännu. Det är en ny/nyare systemkamera. Har funderat på att köpa en likadan som jag har nu alltså en Canon EOS 400D till. Vet inte om de objektiven jag har nu passar andra canon modeller. Grejen är att de är billiga i pris nu i jämförelse när jag köpte den jag har nu för 2 år sedan eller när det var... Möjligen hade det gått att införskaffa en nikon kamera som kan ta objektiv från äldre kameror, mamma har några nikon systemare som inte är digitala.

Jag funderar på hur mycket pengar jag har allt som allt btw. Kan ju vara bra att veta innan, tror jag.

Btw, apropå ingenting så hade jag en sexdrömförnimmelse en kort stund när jag slumrade i soffan igår morse. Drömde att jag låg i en soffa/säng och kollade på barnprogram eller liknande iförd ingenting och bredvid låg en lika lite påklädd ca 60årig gubbe, han touchade mitt ena bröst. Jag tyckte hela drömmen var väldigt olustig, vaknade till UR's barnprogram och har inte sovit sen dess.

Kommentera

Publiceras ej