Vilken dag...

0kommentarer

Oh gud vilken dag och natt. Kanske började den i morse, kanske började den redan igår. Beror lite på hur man ser på saken. Satt uppe och spelade till typ 2 i natt, 2 halv 3. När jag funderade på att gå och lägga mig gick morsans pv upp och gick omkring på bottenvåningen. När jag gått och lagt mig vaknade resten av huset upp, fortfarande runt 2.30 på natten. En stund senare kom mamma in i mitt rum och sa att hon och hennes pv skulle åka in till vårdcentralen elr likn för att han inte kunde andas. Typ 5 min senare kom jag fram till att jag inte skulle få en blund i ögonen om jag inte gick ner och la mig i soffan för att hundarna klarar inte av att vara ensamma om jag finns uppe på mitt rum. Så jag gick ner och gosade med den ängsligaste hunden. Då hade klockan hunnit bli 3 på natten eller strax innan. Runt 4-tiden kom de tillbaka. Jag valde att ligga kvar i soffan och titta på tv (hann med att se endel av en zombie film, någon dokumentär tror jag, hemsökta hus och ett program med helt efterblivna hemvideos). Jag gav upp alla tankar på sömn och satte mig vid datorn igen. Vid kvart i 8:a ringde jag till hemtelefonen från min mobil för att väcka morsan som lovat att skjutsa den här veckan.

Kom drygt 20 min försenad till skolan, slapp och andra sidan ett möte eftersom jag hoppade in mot slutet. Efter mötet började vi städa våra platser och sen skulle allting tas väck. Jag smet iväg och hjälpte till på våning två istället. Mycket lättare att koordinera arbetet där istället för hjälpa till med allt tungt på bottenvåningen. När det var klart fick jag hjälpa till att röja upp i källaren. Kan inte förstå hur SÅ många stolar, bord, stafflier och så vidare har kunnat gå upp i rök på ett sådant sätt så fort. Vi kommer aldrig kunna få ut det igen känns det som. Bröt i alla fall ingen nagel även om jag många gånger trodde att deras sista stund var kommen.

Efteråt var det nog lunch och efter det blev jag och M och F tilldelade att röja upp utomhus och göra en ram till ytterdörren. Medan M/F gjorde ramen började jag kratta och lyfta sten under trappan och loftet eller vad sjutton det är. När M/F var klara kom F ut och jag gnällde lite över min arbetsuppgift.. Sen började han kratta/sopa. När vi var halv klara kom O och hjälpte till mer eller mindre frivilligt och sen kom M tillbaka. Slutade med att jag pekade och sa M/F/O så sopade/krattade dem just där. Teamwork. Eller bara jag som är övertrött och dominatrix / domina eller vad det heter.

Sen byggde jag M och F småramar. M sågade, jag sandpapprade, F spikade ihop dem. Sen kom O och målade några ramar. Såg ut som om vi gjorde ramar på löpande band. Vid 4:a kom mamma och lämnade av några grenar som vi ska ha att bygga med i morgon. Sen åkte vi och köpte en kartong bit som ska sitta som bakstycke åt min flygödeltavla.

Kommentera

Publiceras ej