Djurmorden i Lerum

0kommentarer

Redan när första artiklarna kom upp i våras(?) om brutala kattmord i Lerum skrev jag på forum att det lät som om Lerum var på god väg att få en seriemördare. Jag hade nog inte kunna haft mer rätt än så. Nu har de ju tagit fast killen som gjorde det. Och mycket riktigt. En mycket möjlig framtida seriemördare. Jag kan erkänna att jag själv tycker seriemördare är intressanta att läsa fakta om, se dokumentärserier om osv. Fast, det gör mig inte till en wannabe. Denna lilla människa hade ritat av mugshots bilder på Charles Manson, vilken så vitt jag kommer ihåg (om jag kommer ihåg rätt, massmördare är inte så intressanta) övertygade sin 2000+ pers stora sekt att begå kollektivt självmord genom att dricka apelisinjuice med cyanid i. Samt Ted Bundy och några fler seriemördare. Klantigt av honom att ha de bilderna. Vilken förälder som helst skulle, eller, borde ha reagerat på bilderna. Inte ens jag hade haft bilder på seriemördare i mitt rum. Om han nu inte ville bli upptäckt. Fast det kanske var syftet, även om han själv kanske inte till fullo var medveten om det.

Fast frågan är vad sjutton de har gjort med ungen, som liten. Random seriemördarfantasier kräver oftast en riktigt, riktigt, riktigt kass barndom. Sällan som de bara vaknar upp en dag och tänker "wow undrar hur det känns att strypa någon och ha sex med liket :D"... Om man radar upp faktan om säg 50st seriemördare så är det kanske bara 5st av dem som inte har haft en taskig barndom. Det kräver ju uppenbarligen några extra störningar, tycker mig ha flashbackat till aspberger eller hur det nu stavas. Fast det som orsak bara är nog för lite att gå på, finns tusentals med samma syndrom(?) som inte springer runt och drömmer om att stympa katter.

Sverige har allt för låga straff för djurplågeri så den lilla människan lär vara ute på fri fot typ snart. Fast kanske inte om myndigheterna ser mordfantasierna som den lilla människan hade. Jag gissar på att det blir en häxjakt som sällan skådats tidigare i Svensk historia. Tusentals uppretade, svinförbannade, agressiva djurägare och ungefär lika många andra som egentligen inte gillar djur men ändå tycker att den lilla människan förtjänar ett helvete kommer gå till attack mot den mycket lilla människan. Vilket är bra.

Och nu tänker jag inte spekulera mer i detta för denna gången..

Kommentera

Publiceras ej