I-Lands problem

0kommentarer

Hade ont i huvudet i natt.
Loggade in på en sida.
Hade fått mejl.
Kollade mejlen.
Det var ett mejl från en som hette
Headache.


Fast det är inte av den anledningen jag skriver riktigt. Jag överväger att sova, jag brukar somna 5-8 på morgonen. Nu är klockan snart 12. Frågan är bara vart jag ska sova.

*Det är varmt så jag funderar på att ta mitt kära duntäcke och lägga mig någonstans i trädgården.
+ Det är svalt om det fläktar från vinden
- Man kan råka lägga sig i en myrstack
- Ridskolan kan tänkas rida förbi en/flera gånger
- Man kan få fågelskit i skallen

*En annan säng än mina egna
+ Det är större utrymme
- Någon som jag inte vill kan lägga sig brevid

*Min säng i mitt rum i detta hus
+ Det är min egen säng
- Den är full av grejer
- Mina rum blir sjukt varma dagtid, det är dagtid nu
- Det finns massa flugor

* Min andra säng
+ Den är skönare än min första säng
- Den är full av katthår
- Den är obäddad och de senaste som sov i den var inte jag

* Fotöljen
+ Den är skön att somna i och skön att vakna i
- Man blir stel i kroppsdelar man inte visste fanns

* Soffan
+ Mer utrymme än fotöljen
- Man kan bli hoppad på av hundarna
- Folk kan sätta på tvn skithögt och störa på andra obehagliga sätt
- Det finns ingen bra huvudkudde

Kommentera

Publiceras ej