Mardröm

0kommentarer

Jag har massa nya underbara saker <3
Bland annat en ny skärm som är asstor <3
Och en ny datorstol som är asskön <3
Funderar på att skriva lite, efter att jag har pissat. Håller på att dö... Höm.
I alla fall har jag drömt en mardröm i natt. Som bekräftar mina farhågor. Drömde att jag var ute och gick med hundarna helt plötsligt kommer tre ihop bundna hundar farande utan ägare. Plockar upp kopplet de är ihop bundna med och fortsätter att gå. Helt utan förvarning skriker min hund till och ligger och har jätteont. De andra hundarna är jätterädda. Jag är utom mig och vill åka till veterinären omgående. Mamma vill avvakta och se hur det går, om det går över av sig själv. Det visar sig dock att hundarna har blivit skjutna, av osynliga kulor.





Irl... Jag vill avliva minst 2 av mina marsvin. Den, som också är min favorit. Är riktigt underviktig, iofs har han alltid varit liten i växten men inte så som han är nu. Hade han blivit såld till någon hade vi nog anmälts för djurplågeri - så smal är han. Fast än han får mat. Mamma vill avvakta. Mamma sitter på pengarna för avlivningen. Nu bor marsvinet ensam i alla fall och han får förstås mat. Ska se om man kan mata upp honom lite till en mer riktig vikt så kanske han får vara kvar vid liv... Den andra som jag vill avliva är också mager men väger ändå 1-200g mer än den andra. Han är sjukt inavlad och börjar se gammal ut. Den trejde som jag vill avliva är en gammal hona, hon har rossel i lungorna. Vill inte utsätta dem för en vinter till. Men mamma vill avvakta. Avvakta. Känns dumt.

Kommentera

Publiceras ej