Skolan har börjat

1kommentarer

Känns rätt skönt att få någon rätsida på vardagen. Att inte längre kunna sova hur länge som helst (vilket jag iofs inte gjorde under sommaren) att inte kunna sitta uppe hur länge som helst (vilket jag däremot gjorde under sommaren och kommer göra under skolveckorna med). Och så vidare. Fast i takt med detta så ökar "pressen" på att inte veta vad som ska göras nästa år. När skolan är slut. Jag har oddsen mot mig.

Tjej, utan körkort. På landet, vilket jag iofs kan flytta från. Men för att flytta måste man ha pengar och för att få pengar måste man jobba. Utan riktig utbildning kommer man inte långt och utan erfarenheter kommer man ännu kortare. Jag är inte heller så motiverad att skaffa utbildning och typ inte erfarenhter heller. Det kan man iofs skylla på pågående depression. Vilket i sin tur sätter käppar i hjulet. Så man kanske bara borde ge upp? Det låter onekligen skönast. I alla fall ett tag.

I alla fall så är årets ettor jättemånga i antal. Vet inte hur många de är riktigt men klassen är inte komplett heller utan två är på vifft. Lite roliga/läskiga kopplingar finns mellan flera av dem. I alla fall i mitt tycke. Har fått en ny arbetsplats på våning två, det tycker jag är läskigt för jag är van vid min första arbetsplats på nedervåningen. Var inställd på att paxa en plats på våning tre men det hade förmodligen gjort mig ännu mer antisocial än vad jag redan är idag.

Mamma fick ett once in a lifetime erbjudande igår när hon stannade och köpte frukt. Han som hade fruktodlingen frågade om hon ville ta över den. Det är typ 300 träd på en 'jätte' yta. Jag tycker att hon borde säga "ja" på stört, det hade jag gjort i hennes skor. Men hon vill ha med fler på det och inte vara ensam... I egenskap av arbetslös så finns det ju jätte mycket man kan göra med en (gratis?) fruktodling.


Första tre veckorna kommer vi ha måleri period, så jag får leta fram målarprylar under helgen. Jag har inga idéer alls. Till målningar och sånt. Jag är för dålig för att göra bra målningar. Det ser ut som skit. Så därför kommer jag nog sitta en hel del vid skolans datorer och titta på Oddee för det är en bra inspirationskälla. I mitten av alltihopa blir det modellmålning också. Var aslänge sen vi hade något sådant men det får väl gå det med.

1 kommentarer

Olivia

29 Aug 2009 03:07

Du kan ju ta hand om dig! Det hade ju varit superbra nästa år när skolan är slut!

Kommentera

Publiceras ej