Texter

0kommentarer

Jag har en story på gång. I mitt huvud. Den vill ut. Men jag kan inte få ut den ... Utan att det låter klyschigt. Utan att det ser ut som något som en kåt 13årig som är besatt av twilight och tokio hotel har skrivit. Jag avskyr att skriva klyschigt, ändå är det det enda sätt jag lyckas skriva på nu. Varför är man så klyschig? Och förutsägbar? Det är typ inprogramerat att man ska skriva som man skrivit förut. Fast det är ju svårt att skriva nya saker om man inte har upplevt de nya sakerna i fråga. Alltså även om det är fantasy. Visst man kanske inte har klappat en drake, men man kanske har klappat någons geckoödla? Och man kanske inte har slagits mot en muterad dvärg, men man kanske lättare kan leva sig in i den känslan om man har slagits alls. Fast just slagsmåls "scener" är nog rätt lätta att skriva om... Jag kanske borde skriva fantasy istället.

Det verkar ju vara framgångsrikt om man ... kan... Men det får som sagt inte bli klyschigt. Helst borde man ju göra som ... Som... Philip Pullman och blanda paralell verklighet med ren fantasy och skapa karaktärer som bara finns i hans böcker. Jag undrar om det finns novellsidor där man bara kan publicera noveller på, inte just seksnoveller... Utan riktiga noveller...

Kommentera

Publiceras ej