I natt drömde jag

0kommentarer

Att jag och någon/några från min skola samt massor av andra i vår ålder och yngre var i ett lägenhetshus. Rätt högt upp. Det var mest killar där. Sen är det typ inget mer eller massa mer på en lång stund. Men mot slutet av drömmen öppnas dörren in till en av lägenhetern, tre katter går in i lägenheten. Man stänger dörren. Ställer sig och pratar ett tag utanför. En stund senare öppnas dörren igen och katterna kommer ut. Typ alla personer i trapphuset blir bitna utom jag och en i min klass som springer in i lägenheten allt medan alla andra förvandlas till något zombieliknande. Som inte är döda men som, i alla fall inte är sig själva längre. Lägenheten har en lång korridor med massa rum med halvöppna dörrar. Det är en bordell. Med tanke på att katterna kom ut därifrån barrikarderar vi alla dörrarna och försöker komma på vad vi ska göra. För ut genom dörren går det inte att komma med alla zombie-liknande varelser. Så kommer jag fram till att vi inte kan låta de komma ut i riktiga verkligheten. Vi måste utrota dem. Men hur? Jag kläcker idén med att tillverka något av det som finns i badrummet till att göra en gas. Och då skulle man kunna klättra ner för huset på utsidan (här tänkte jag i drömmen att fan här skulle man haft en av de andra killara i min klass för han klättrar på fasader). Nästa tanke var att zombievarelserna kanske skulle komma på hur man öppnar dörrarna ut, men den från min klass avfärdar det och säger istället att deras intelligens sjunker så drastiskt att de inte kan sådana grundläggande egenskaper. Nästa tanke är saringas. Och sen typ vaknar jag...

Kommentera

Publiceras ej