Argh

1kommentarer

Det är konstigt att jag inte befinner mig i en PMS vecka, det är precis så som jag brukar vara när jag har pms. Men nu är jag bara helt ofattbart irriterad på större procent av mänskligheten än vanligt. Jag är så irriterad att jag har lust att slå i väggar, kasta saker och vara allmänt jätte jobbig. Jag har nu fått viss tillfredställelse. Skällde ut killen från igår, för typ 50:onde gången. Denna gången tvivlar jag på att människan återvänder vid "min sida". Men skit samma, jag klarar mig som nunna om det skulle vara så.

Jag vägledde snorungarna och nu hoppas jag att jag slipper få en massa störiga fittirriterande mejl som gör att man sliter sitt hår och tvingar sig själv att räkna baklänges från hundra i ren desperation för att inte freaka ut totalt. Får jag bara ordning på de två kategorier människor så är jag nere på normal nivå av irritation.

Hörde igår av mormor att min kusin, som fyller 11år om någon vecka (den 21), kille btw, att han har börjat dansa. Ren spontan känsla är "Awwwwwwww" sen nämnde hon något som liknades vid "linedance" och då förbyttes "awww" till "ewww" jag hoppas inte att det är sådant han dansar. Då får jag ryck i ändtarmen. Förövrigt så kom jag fram till att man kunde, om det finns en sådan, ge en bok/film om hunddans till honom i födelsedagspresent. Jag vet dock inte om det finns några sådana tillgängliga. Någon som vet? (väntar mig inget svar).

Min hund fyller också 11år snart om någon vecka (den 24) , otroligt vad tiden går fort! Mitt lilla odjur. Vilken hemsk hund han är egentligen. Han är typ helt matfixerad, lättirriterad, lurvig och typ busig eller lurig. Beroende på hur man ser det. Han har länge varit en trosätare men har nu även börjat kalasa i sig strumpor. Jippi. Eller inte. Mamma är på väg att få spader, jag nämner då och då i förbifarten att det finns en slutgiltig lösning på problemet. Inte för att jag vill avliva honom, han är bäst ... på ett ganska ansträngandevis. Men ja han är väldigt krävande. Problemet är att om han försvinner blir den andra hunden ensam och det klarar hon INTE av att vara. Fast och andra sidan är hon ganska dominant, så att släppa in en annan dominant och uppmärksamhetskrävande hund vore inte så smidigt. Jag vill ha en Filed spaniel men de är nog svåra att få tag i (vuxna hundar).

Ilskan börjar avta känns det om, grejt. Bloggande är kanske som balsam för själen. Men tjao ... Gngngngng.

Well, var i skolan idag. Mamma skjutsade mig dit och passade på att kolla på spindelnätet på samma gång. En noggrann inspektion av silversmedjan gjorde hon också. Sen var det bara att gå ner och för min del påbörja dagen i inte så farlig tortyr som jag först trodde. Jag satt och ritade mest mellan de olika redovisningarna, gjorde nytta på samma gång liksom. Sen var det möte inför påskutställningen, handlade mest om marknadsföringen av det hela. Och sen var det städning, jag hade redan tidigare på dagen passat på att städa så för egendel var det bara att klippa ner mitt nät. Blev massor, helt absurda mängder garn. Ska kanske sätta upp nätet igen, i källaren på skolan, där skulle det bergis passa bättre. När jag var klar gick jag till datasalen för att kolla när min buss gick, skånetrafiken.se strulade och när det väl framkom så hade min buss gått för 2 minuter sedan. Härligt!

Det var väl ungefär då som jag påbörjade min agression mot mänskligheten, att folk helt lagligt kan vara så uppenbart korkade?! Jag får spel, spel, spel, spel, spel. Gick iväg till bussen typ en kvart innan den skulle gå, tjurade hela vägen. Och upprepade orden "Jag hatar mac" typ "jag hatar mac jag hatar mac jag hatar mac jag hatar mac" mac datorer är verkligen värdelösa helvetesmaskiner. Vi hatar dem. På busshållplatsen såg jag någon som jag tror jag känner igen. Jag associerar i alla fall killens utseende till Molly På Rymmen. Om det var så fick jag aldrig reda på eftersom Molly På Rymmen nissen nog stiger av 1-2 hållplatser efter min. Och jag hade inte lust att åka extra långt för att sen gå ännu längre hem för att ta reda på hur det låg till.

Dimma, massor av dimma. Gick hem i dimma. Grannens fula abnormt konstiga hund skällde vid åsynen av mig och lång tid efter att jag passerat den. Deras hästar blev vättskrämda när jag gick ner på deras nivå från vägen. Sen bar det långsamt av hemmåt. Gick ut med hundarna och de skrämmde upp en av katterna. Sen bar det av hem igen och här sitter jag nu och fryser om armarna.

1 kommentarer

Josefin

06 Feb 2009 10:35

Ojoj, jobbigt!

Kommentera

Publiceras ej