Frisk?

0kommentarer

Efter drygt 10 timmars sömn verkar det som om min förkylning, mitt halsont, har gett med sig. Men man ska inte ropa hej förrän man är över ån. Jag gick upp några minuter efter att familjen gått och lagt sig. Toppen. Jag som är bortskämd. Det stod mellan att svälta hela natten och äta middag på morgonen eller att faktiskt försöka värma på maten själv. Det blev det senare (mognad ftw!). Det kändes som om det var snö i luften. Och så tittade jag ut. Mycket riktigt snö, det snöar. Det är kallt. Kallt. Kallt. Då blir man väl sjuk igen?

Nere i köket läcker kalluften in som ett såll. Man kan känna hur kall luft sveper förbi benen, ansiktet och så vidare. Allmänt jättemys. Det måste dock blåsa från söder för här uppe vid datorn är det inte alls så jätte kallt. Veden håller på att ta slut dock, hur ska man överleva när den är slut? När det blåser såhär? Och ingen i huset lär vakna än på många timmar, så att de kan gå ut i kylan och hämta mer ved, jag är lat jag vet. Och orka väcka hundarna. Jag fryser hellre. Kan gå och hämta mitt täcke om inte annat.

Jag borde öppna upp photoshop, men det känns ganska palla över det. Jag har beställning på 30 grejer till andra som jag inte känner så stor lust till att göra. Jag borde även uppdatera PP men jag vet inte med vad eller hur jag ska göra. Jag borde helt enkelt göra en massa saker som jag skjuter upp. Men sånt är livet antar jag. Finns äppelkaka nere i köket, man kanske skulle ta och värma en bit?

Kommentera

Publiceras ej