Jag = Epic Fail

0kommentarer

Jag är sveriges förmodligen största Epic Fail just idag. Gick och la mig 2.40 i natt, klockan ringde 6.00, gick upp 6.10 även då jag först hörde veckarklockan ringa. Fick frukost i soffan, när mamma hade åkt somnade jag. Vaknade 8.12, ungefär samtidigt som min buss brukar plocka upp mig. Grymtade och tog mitt täcke och gick iväg till morsans sovrum, däckade i deras säng i takt till värmefläkten. Vaknade typ 10.20 eller något, gick upp och klädde på mig. Men så strulade hundarna till det för de vägrade gå ner från övervåningen. 10.36 var jag fortfarande hemma och inte klar ännu, 10.41 gick min buss från busshållplatsen.

Nästa buss måste jag bara ta, tänkte jag. 12.21. Och visst, jag var right on time 12.10, skulle precis cykla till bussen. Klär på mig och går ut... Ingen cykel, ingen, ingen, ingen cykel står där och väntar på mig. Första tanken "har den blivit stulen?" andra tanken "vem skulle åka ut hit bara för att sno en cykel"... Tredje tanken "ah mamma tog aldrig hem min cykel från bussen" för jag blev skjutsad hem från busshållplatsen igår. Sugigt. Har iaf ringt till skolan nu och sagt att allt går emot mig idag så att jag förmodligen inte kommer.

Kommentera

Publiceras ej