O-M-G!

0kommentarer

Hittat en gammal blogg med drömmar jag har haft innan. NATTdrömmar alltså.

2 nov 2007: Häxvrål

Jag drömde att jag hade snattat häxvrål (inplastad lång sak) på ett stort matvaruhus. Jag hade stoppat upp den i fittan och gått omkring med den. Sen hade jag hemma blivit påkommen och dagen efter skulle jag dit och lämna tillbaka den (den låg fortfarande kvar i fittan). När jag kommer dit letar jag upp en toalett.. Det fanns tre bås där. Det ena är upptaget med stängd dörr den på motsatta sidan är visserligen upptagen men med vidöppen dörr. Där Björn i min klass x'''''''''D. Jag går in i mitten dörren och befinner mig i ett torkskåp, jag slumrar till i några sekunder. Situationen kändes konstig så jag gick ut igen utan att ta ut häxvrålen. Killen i min klass frågar när jag sov senast, jag svarar "nu". Hur länge då, frågar han, "typ en minut" svarar jag. Sen börjar han prata (upprört) om två tjejer på skolan, kompisar som "sover en halv minut var, VARJE dag" xD

29 maj 2007: Filmteam

Igår natt drömde jag en väldigt underlig dröm. Jag drömde att jag blev ständigt förföljd av ett filmteam som min pappa eller något betalat för att han trodde att jag var psykiskt instabil och så skulle film teamet göra en undersökning med mig. Det var i en slags skollokal och hotell och bostadshus i ett. Jag gick och la mig på kvällen och vaknade på morgonen i en slags fjällstuga med massa stockholmsungdomar som var på skolresa eller något sen vandrade jag iväg till "skolan" och såg att hela filmteamet hade en massa olika stationer med typ matte, engelska osv. Och det var fullt av folk där så jag gick bara igenom och sen upp till min säng igen för att jag tyckte att det var lika bra att jag gick och la mig igen så kunde filmteamet få fjolla runt själva. Men min säng var upptagen av en alkis (sthlm kidsen var kvar) så jag gick ut ur rummet och sen efter en stund in igen och frågade om jag kunde få gömma mig där inne, trots att min säng var upptagen. Fick krypa ner till nån kille där...

Men inget hände, sen stod jag plötsligt utanför en halvöppen dörr, nyfikenheten tog över så jag gick in i rummet. Hela golvet var dammfyllt, som om ingen gått där på några år. Tassade igenom rummet och kom till ett nytt rum, en toalett inredd på gammaltvis vilket jag tyckte var jätte fint så jag dansade runt där inne någon sekund, sedan kollade jag in rummet bakom och det var också en toalett men gick inte in där istället kände jag mig skyldig till att jag öht var där inne så jag satte mig på huk i det dammiga rummet och skrev med fingret något i stil med "nej men titta här har nissarna varit framme" eller ja något annat småväsen som sägs gå in i hus och sånt. Sen kom en kompis (som jag i verkligheten inte känner) som tydligen var en av stockholmarna, hon gick in i rummet hon med och ställde sig och pratade med mig, jag reste mig upp och så säger hon "det ligger en tant där borta och tittar på oss", och när jag tittar åt det hållet (genom toaletterna) så ligger mycket riktigt en tant och tittar på oss med ett smail som är skrämmande lugnt och vänligt. Sen vaknade jag..

Kommentera

Publiceras ej