Pensionärer i kollektiv?

0kommentarer

Åkte till mormor idag eller snarare på eftermiddagen till kvällen hon bjöd på mat. Typ lamfärsbiffar med getost innuti samt någon kycklinggryta med sås gjord på jordnötssmör och ... kokosmjölk tror jag. Gott i alla fall även om det var helt imporviserat. Vi snackade mycket om ... mycket antar jag. Jag kom på (igen?) tanken på att  pensionärer borde flytta ihop till kollektiv. Inte "hemmet" utan något eget ställe, om de klarar det alltså. Skulle ju förenkla för hemtjänsten att ex. bara behöva åka ut till 10 gårdar istället för 50 olika hus med en - två panchisar i varje. Plus, de skulle slippa sitta ensama i ett hus på landet. När 60-70 talisterna blir gamla kommer de nog flytta ihop i kollektiv, får man hoppas i alla fall. Hade varit grymt!

På resan till mormor sa mamma att hon och hennes karlslok planerade att gifta sig. Och ehm. Tanken är väl bra, jag orkar inte lägga mig i det där mer. Så länge jag slipper byta efternamn (då jag redan har två stycken) så är jag glad. Gillar inte den karsloken men skit samma. Det är bara att stå ut tills man flyttar hemifrån. Har stått ut i så många år nu så jag är både PRO och 1337 på det.

De funderar även på att hålla en målarkurs i sommar för turister. Jag ska tydligen göra hemsidan till kursen. Så ja, så länge jag slipper vara med på't så är jag klad hest. Däremot om det mot verkligen all förmodan skulle vilja vara med en hawtnows kan jag engagera mig i det. Lets not hope något skabb man känner igen från internet joinar kursen. Då kommer jag självmant vända fel på mitt dygn (om det inte redan är rubbat) och sova när de över hela taget är i närheten. Lite jobbigt om det sammanfaller med ett skabb och en hawtnows. Men det kommer nog aldrig att ske. Målarkurser intresserar väl bara gamla tanter och annat pack.

Ibland känns det som om jag redan har skrivit något här, typ en deja vu känsla. Men det kanske inte spelar så stor roll?

Kommentera

Publiceras ej