Production of Artschool

0kommentarer

min

I förrgår gjorde jag äntligen klar den, gjorde skissen för typ 3 månader sedan på en tråkig rotmill föreläsning. Sen påbörjade jag linart arbetet. Tog paus från den lång tid, spenderade lite tid åt att färglägga ungefär hälften men i förrgår behövde jag bilden så jag var tvungen att göra klar den. Nu kommer den förmodligen hamna på skolans hemsida. Har redan satt igång göra linart på en av de andra tråkiga-föreläsnings-bilderna som jag suttit och gjort.

Igår i skolan gjorde jag massa saker som jag inte gjort tidigare. Inledde dagen åt att spänna en ram. Eller snarare limma fast väven runt ramen. Till det fick jag några tussar upprepat tyg och en flaska aceton. Mysigt torra händer jag kommer få nu pga det. Men sak samma, nu är jag en upplevelse rikare. Sen gjorde jag färg och pratade om vad färgpigmentet såg ut som med Martin. Jag är sanslöst dålig på matte och siffror så han fick vara standin för min logiskt tänkande hjärnhalva.

Sen fick jag belysa en ram med mitt mönster som jag skulle trycka. Och när det var klart tryckte jag mitt rapporterade mönster på en tygbit. Det blev fail men det är ett mönster i alla fall. Nu har jag gjort allting det stod att vi skulle hunnit med att göra. I dag är det avslutning på kursen halva dagen, genomgång och städning. Sen ska jag hänga upp tygerna i utställningsskåpet som skolan har.

Kommentera

Publiceras ej