Tips från coach

0kommentarer

Att blogga om seriösa saker som rör andra är inte min starka sida men ... Jag kände mig lite tvungen i mitt nuvarande PK aktiga tillstånd. Läste denna artikel om kalsonger som gav bölder. Och känner mig lite tvungen att påpeka vad mina textillärare nämnt för oss den senaste tiden.

Man ska alltid tvätta nyköpta kläder/textilier innan man använder dem på / runt kroppen.


För att textilen tvättas i blekmedel och andra kemikalier hos tillverkaren innan kläderna åker ut i affärerna. Vem vill köpa sig ex cancer eller bölder som sitter kvar på kroppen i 3-4 månader? Bättre då att tvätta allt nyköpt innan det används. Våran förra rektor har arbetat som designer på någon större affärskedja (som sen köptes upp och lades ner av Åhlens) berättade att hon fick designa barnkläder, till nyfödda och spädbarn. Och dessa kläder tvättades med blekmedel flera gånger innan de skickades iväg till butikerna (dock fick hon tillverkarna att sluta med det succesivt) men det görs ju fortfarande.

Kommentera

Publiceras ej