Target

1kommentarer

Gng.. Jag läste Nemi på Helgon.net i typ går.. Typ "Amerikanerna vet så lite om sin omvärd" varpå Nemi svarar typ "Vad vet du om Bhutan? Eller Togo". Jag vet inte hur geografikunskaperna är hos andra svenskar. Men jag tror nog att den är hyfsat bättre än genomsnitts amerikanen. De flesta svenskar har ju någon hum om vart staterna i usa är placerade. Men defenetivt vet de flesta svenskar om ganska bra vart de olika europeiska länderna och huvudstäderna är och ligger. Australien kan jag lite om placeringen på staterna, men det är ju bara fyra olika att hålla reda på och tre större städer där bör alla känna till.

Men min tanke är nu, att jag ska försöka lära mig de olika "staterna" i Ryssland, man tänker sig ju att man bör lära sig placeringen av Afrikas alla länder. Visst det kan man väl göra. Men Ryssland är ju så mycket mer "outforskat". Spelade ett spel för några veckor sedan där man skulle göra just det, placera ut rätt "delstat" i ryssland på rätt ställe. SJUKT svårt. Tuff utmaning. Men lyckas man kunna åtminstone tio stycken så ser jag målet som avklarat.

Har varit hemma i tre dagar från skolan, i onsdags fick jag ju svinont i ryggen, kunde/orkade inte stiga upp ur sängen. Sen felvände jag dygnet och gick inte till skolan på hela veckan ut. Lite fail. Men skit samma. Nästa vecka är sista veckan på textilen, måste dit, måste göra något vettigt. Funderar på att göra ett rapporterat mönster med ätpinnar och stickor. Gillar kontraster, saker som liknar varandra men som ändå skiljer sig åt.

1 kommentarer

Anonym

22 Feb 2009 17:54

Nemi är väl.... norskt? xD

Kommentera

Publiceras ej