Som ur en film

0kommentarer

I går sov jag ca 12 timmar på dagen. När jag vaknade hade jag drömt något som kändes väldigt mycket deja vu.

Första drömmen:
Jag och några kompisar besökte en som gick på mitt gymnasium som jag hatade då och typ nu med. Tjejen och hennes pojkvän bodde i någon lägenhet. Och vi var där och lekte med deras datorer, mitt i alltihopa hade vi någon kurs i deras lägenhet.

Andra drömmen (mer som en film):
Scen 1: "Kameran" står på en båt och "filmar" in mot en ö. På ön står ett stort roterande metallhjul med vassa taggar åt olika håll. I hjulet finns det människor. Dessa människor tränar där för att bli poliser eller liknande.
Scen 2: Typ hälften av personerna i hjulet börjar klättra ut och en grupp med nya personer anländer för att byta av dem.
Scen 3: Det är morgon, en tjej/kvinna går ut ur sitt hus på en typisk amerikansk gård i öknen. Hon möts av den vanliga synen, lösspringande hästar. Men i hästflocken kommer en häst med sadel och träns. Hon känner igen hästen som sin mans.
Scen 4: Det är kväll/natt, hon och hennes väninna simmar i land på ön, de har även en båt där det sitter en präst.
Scen 5: Så snart de är uppe på stranden blir de överrumplade av en grupp män, banditer eller liknande. Hon ser en av dem i ögonvrån, ca 165cm lång kille med barnsligt utseende och getskägg som gör sinnesbilden nästan ironisk. De går förbi en stor varnings flagga där det står typ "Vissa vissa" eller något annat i den stilen.
Scen 6: Gänget har tagit med sig gisslan till ett köpcentra i öknen där de av någon outgrundlig anledning lämnar dem ensamma. Prästen går in i en bokaffär och börjar bläddra i anteckningsböcker vars sidor är alldeles mörka (mörkgrå i olika nyanser) han sliter åt sig en massa tusch pennor i olika färger och tjocklekar. Tjejen tittar skeptiskt och frågande på honom och säger att han nog inte kommer se vad han skriver med de där sakerna. Han svarar henne att det bara är en symbolisk gest.
Scen 7: De båda väninnorna står utanför bokaffären, en bit bort från gänget och andra som kan tänkas höra dem och bry sig om innehållet i deras konversation. Där kommer vännen på konspirationsteorin bakom kidnappningen. Att gängets huvudsakliga anledning till att göra så här är att de ska gifta sig på en skyddad plats. Det är därför de behöver prästen och dem själva som vittnen till vigseln.


Och efter det vaknade jag typ. Men nu ska jag nog gå och lägga mig igen.

Kommentera

Publiceras ej