Brunstiga buffeltjurar

1kommentarer

Mysigt, mysigt. Jag satt uppe hela natten till fyra trots ständig huvudvärk. Vid 4 gick jag och la mig och vaknade omkring 2.5 timmar senare av att katten sprang runt i mitt rum. EEK. Tänkte jag. Mamma hävdade att hon hade koll på läget, men visst hon satt i rummet intill. Mina stackars hamstrar hade kunnat falla offer för katten. Dessutom är jag kattallergiker, så orka ha allergener i sovrummet? Hon tog i alla fall ut katten, satte klockan på ringning igen. Jag somnade om och vaknade av att den ringde. Somnade om igen (och hon satte klockan på ringning igen). Sen gick jag upp, typ vid 7 tiden. Satt en stund vid datorn, spelade lite Whils. Gav upp när spelet fuckade och gick och duschade istället.

Vid halv nio tiden blev jag skjutsad till skolan av morsans karlslok. Sen började en tämligen lång och inte fullt så kul dag. Föreläsning från morgon till kväll typ. Först med våran förra rektor och sen med någon japansk textilkonstnär som jag omöjligen kommer kunna namnge. Föreläsningarna i sig var bra, men lyssnings nivån - idag? Nere långt under noll. Får se i efterhand hur mycket av det som jag kommer ihåg. Blev skjutsad hem sen också.

Det påstås att det ska bli snö(storm) i morgon, svårt att tro vi har -0.0 ute just nu. Morsan grävde upp flera kilo jordärtskockor i går, note to self blir att täcka/skydda dem om det blir kallare. Vi har inget användningsområde för skockorna, eller jo mat. Men SÅ mycket mat är tämligen svårt att få till. Det är två backar fulla. Mina klasskamrater var intresserade av några så de kan få hur många de vill.

Facebook på svenska är fail. Poke funktionen i sig är fail men att översätta det med "puffa" är än mer fail. Fail är kanske inte något uttryck som man egentligen kan använda, men det skiter jag fullständigt i. Chattade med en svensk-kanadensare igår och han hade aldrig hört uttrycket "Epic Fail", jag blev typ rädd. Det uttrycket är epic eller *host* bäst. Oh jo, logg heter det på svenska vad det heter på engelska har jag förträngt just nu men det är garanterat bättre ordval. På tal om ordval tittade jag en stund på ett naturprogram som gick på tvåan idag. Programledaren eller rösten i programmet i alla fall sa följande ord (på svenska).... "Brunstiga buffeltjurar". Jag visste inte att tjurar kunde vara brunstiga...

1 kommentarer

Anja

10 Feb 2009 09:51

Svar:

Okej! :) Ja, lockar är alltid fint.

Kommentera

Publiceras ej